Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Bu Formasyon nedir ki?

Geçen yıl okulumdan mezun oldum. Malum bölüm Türk dili ve edebiyatı. Yani sonunda öğretmenliği gibi bir kısım yok, o nedenle bölüm mezunuyum. Üniversite tercihlerimi yaparken il dışına çıkma imkanım olmadığı için sadece kendi şehrimde ki tercih haklarımı kullandığımdan dolayı öğretmenliği değil bölümü tercih ettim ki o zaman birde formasyonun alınabildiğini biliyordum.

Umutlarım 3.sınıfa geldiğimde yıkıldı, okullar artık formasyon vermiyordu. Yeni çıkan duruma göre Ales' e girip formasyon hakkını elde etmem gerekiyordu. Neyse bir umut dedim belki olur sınava girdim deneme amaçlı puan fena değil ama hemen bir duyuru: Ales ile formasyon almak kaldırıldı, artık üniversiteler pedegojik formasyon sertifikasını not ortalamasına göre verecekler. Güzel dedim mülakattan kurtulduk, ortalama da 2.50 nin üzerinde nasılsa ben başarırım dedim.

Gelelim bu yıla. Ağustos ayından beri formasyon çıkacak mı, üniversiteler ne zaman alıma başlayacak beklerken Eylül sonunda açıklama yapıldı e tabi bende bir sevinç. Nerden bileyim bu işlerin içinde bişeyler olduğunu. Yine kendi ünv ve üç ayrı ünv başvurdum hiçbiri olmadı. Yedeklerde bile yokum anlayacağınız. Yedeklerde bile yokum. Günlerdir gözüme uyku girmiyor. Bir heves belkiyorum ama her gün ayrı bir hayal kırıklığı.

Kendi üniversitem bile bana öncelik tanımamışken başka üniversiteler ne yapsın ki beni. Ege üniversitesi Türk dili ve Edebiyatı bölümüne kendi öğrencisi, için 10 kişilik kontenjan açmış sadece. Bu bölümden her yıl en az 60 kişi mezun olurken. Diğer üniversite öğrencilerine bu bölüm için açtığı kontenjan ise 47. Şaka gibi ama değil. Ama birçok ünv kendi öğrencisine kucak açmış bu olacak iş değil.

Bunun yanında not ortalamaları hesaplanırken her ünv farklı hesaplanıyor. Ortak bir rakamda toplamak isterlerken de bu puanlar haksızlığa yol açıyor. Benim ünv bana 67 verirken Yök 65 veriyor. İki puanla Dokuz eylül ünv 1200 kişi geride kaldım. İki puan deyip de geçemiyorum o nedenle.

Benim gibi o kadar çok formasyon mağduru var ki... Sosyal paylaşım sitelerinde bilgisayar başından kalkmayıp derdine derman arayan o kadar arkadaşım var ki. Nereye ne söylenecek bilinmiyor. Cevap veren yok ki. Nasıl bir sistemin içine düşmüşüz anlayamadım. Ayrıca kayıtlarda alınan paralarda cabası daha ne diyeyim.

Bu arada Kpss kursuna yazıldım deli para anlayacağınız. İş yok güç yok tanınan haklar yok biz habire para dökelim oraya buraya. E artık öğretmenlik hayalim yok da bari bi devlet memuru olabilir miyim diye çaba sarfedeceğim. Bakalım bu çaba kaç yılıma mal olacak...

 
Toplam blog
: 12
: 1828
Kayıt tarihi
: 24.07.07
 
 

..