Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '10

 
Kategori
Tiyatro
 

Bu sezon izlediğim oyunlar.

Bu sezon izlediğim oyunlar.
 

Devlet Tiyatrosu "Karanlık işler"


Tiyatro sezonu açıldı ve sıkı bir tiyatro izleyicisi olarak tabii ki salonlarda yerimi aldım.

Önce İstanbul Şehir Tiyatro'sunda izlediğim, Tarık Şerbetçioğlu'nun yazıp yönettiği "İstanbul Hatırası" adlı oyundan bahsetmek istiyorum. Oyun ilk kez bu yıl sahneleniyor. Son dönemlerde Şehir Tiyatro'larında izlediğim en güzel ve en keyif aldığım oyun oldu. Oyun meddahımız Tolon Karacaoğlu'nun anlatmaya başladığı İstanbul'da yaşanmış bir aşk hikayesi. Hikayenin geçtiği dönemde İstanbul'un unutulmaz eğlence mekanı Direklerarası da oyunda tüm ihtişamıyla canlandırılıyor. Müzikal oyuna kanto ve Türk Müziği müthiş bir renk katmış. Keyifle izleyeceğiniz bir eser olmuş İstanbul Hatırası, mutlaka seyretmelisiniz.

Yine Şehir Tiyatro'larında "Arzunun onda dokuzu" (Dokuz Kadın) adlı oyunu izledim. Oyun Irak Savaşı'nı konu alarak savaşların kadınlar üzerindeki etkisini ve kadınların savaşta çektikleri sıkıntıları anlatıyor. Oyuncu performansı ve dekor tek kelime ile harika. Oyunda anlatılmak istenen çok net ve güzel bir şekilde sahneye konmuş. Ancak tabii bizlerin tiyatrodan beklentilerimiz çok önemli. Başta ben olmak üzere pek çok kişi büyük ihtimalle komediyi tercih ediyor olabilir. Bu oyunda kesinlikle sıkılmadım ve gittiğime de pişman olmadım. Ancak beklentiniz çok önemli, kimsenin hayal kırıklığı yaşamasını istemem.

Bu sezon Devlet Tiyatro'larında ilk olarak "Profesyonel" adlı oyunu izledim. Oyun Yugoslavya'da değişimden önceki ve sonraki yaşamı karakomedi ile anlatıyor. Bu yıl Sadri Alışık Tiyatro Ödülleri'nde Bülent Emin Yarar ve Yetkin Dikinciler bu oyundaki rolleri ile en iyi erkek oyuncu ödülünü birlikte almaya hak kazandılar. Oyunun konusu da oyuncular da harikaydı ve bize de keyifle izlemek, sonunda da ayakta alkışlamak kaldı. Bu sezon programınıza dahil etmenizi öneriyorum.

Yine Devlet Tiyatroları'nda " Karanlık İşler" adlı oyunu izleme fırsatı buldum. Bu sezon ilk kez sahnelenen bir oyun. Oyun, oyuncuların performansları harika, dekor ve kıyafetler de son derece çarpıcıydı. İçinde yalanlar, tesadüfler, karışıklıklar ve aşk olan çılgınca bir mafya komedisiydi. Özellikle mafya koruması "Dozer" rolüne bayıldım. Kahkahalarla dolu dakikalar geçirmek istiyorsanız kesinlikle kaçırmayın.

Son olarak Ali Poyrazoğlu Tiyatro'sunun sahnelediği "Tanımadığım Adamlar" adlı oyunu izledim. 2 sezon önce izlediğim "Tak tak takıntı" adlı oyunun gölgesinde kaldığını söyleyebilirim. Yine madam rolünde Ali Poyrazoğlu ve diğer rollerde arkadaşları çok başarılı ve ilk perde çok keyifli olsa da özellikle ikinci perde benim için tam bir hayal kırıklığı idi.

Şehir Tiyatroları için www.ibb.gov.tr/sites/sehirtiyatrolari/

Devlet Tiyatroları için de www.istdt.gov.tr adresinden bilgi alabilirsiniz.Ocak ayının biletleri Aralık ayının 20'sinden sonra satışa çıkacaktır.

 
Toplam blog
: 12
: 4957
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

1961 İstanbul Sarıyer doğumluyum. Kültür amaçlı seyahatler ve geziler yapmak, fotoğraf çekmek, tiyat..