Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Spor
 

Bu yıl senin yılın olacak!

Bu yıl senin yılın olacak!
 

Bugün 14 Eylül, sonbahar geldi, gelmedi, derken hemen 14 gün geçmiş, Eylül yarılanmış bile. Günler ne çabuk geçiyor! Günü yaşamak önemli derler; ne geçmişe bakıp bakıp hayıflanmanın ne de gelecek kaygısıyla kendi kendini yiyip bitirmenin yararı var. Gerçek olan, asıl olan şu an ve nefes aldığımız şu dakikalar. Gerçi bunları söylemekle, uzaktan akıl vermekle ne kadar mümkün olur ki, Yaşanılan ortam, çevre, soyut ve somut koşullar ve olanaklar belirliyor bizim günlük yaşamımızı ve keyfimizi. Yine de olumlu düşünmenin, güne olumlu başlamanın yararı var, benden söylemesi.

Bakın ben öyle yapıyorum. Hiç tanımadığım, hayatta belki hiç karşılaşmayacağım, ama çok çok sevdiğim bir insanın doğum gününü kendime iş edindim ve kutluyorum. Seveni çok biliyorum. Belki onun kadar haberi çıkan başka bir futbolcu olmamıştır. Eleştiriler yapılıyor olumlu ya da olumsuz, o hiç aldırmıyor ve işini yapıyor. Tam bir profesyonel ve iyi bir insan, kişilikli, soğuk görüntüsü altında biraz çekingenlik ve çocuksu bir yürek yatıyor. Hiçbir şey yapmasa, sahada ortada durup, etrafı seyretse bile bize güven veriyor. En azından bana göre öyle. O düşürülüp sakatlandığında içim acıyor, gol atıp eşinin olduğu tribüne doğru koşarken ben de seviniyorum. Özel yaşamıyla ilgili kareleri kaçırmıyorum.

Bu yıl onun kaptan olması çok iyi oldu. Yakıştı ona kaptanlık. Ve inanıyorum ki, Alex bu yıl çok başarılı olacak. Bu sezon Alex'in sezonu olacak. Zaten istatistiklerine bakınca ne olduğu, nasıl bir oyuncu olduğu görünüyor. Bizim starları çoktan geride bırakmış. Ama ne kadar mütevazi sahanın orta yerinde, özellikle de ceza sahası içinde. Futbolun bir zeka oyunu olduğunun göstergesi, Alex.


Bilen biliyordur, ama bilmeyenler için işte özyaşam öyküsü:

Alexsandro De Souza (d.14 Eylül 1977, Curitiba) Brezilyalı futbolcu. Çocukluğu Kolombo şehrinde anneannesinin yanında geçen genç futbolcu profesyonel futbol hayatına erken atıldığı için liseyi son sınıftan terk etmek zorunda kalmıştır. 1997 yılında tanıştığı Daiane ile 9 Mart 2000 tarihinde evlenmiştir. 25 Nisan 2004'te çocukları olan Mario Eduardo dünyaya gelmiştir.

Alex 20 Haziran 2004 tarihinde Brezilya'nın Cruzeiro Esporte Clube takımından Fenerbahçe ile 3 yıllık sözleşme yapılarak transfer edildi. Temmuz 2004'de Copa América'yı kazanan Brezilya Millî Futbol Takımı'nın kaptanlığını yaptı. 2006-2007 sezonunda Türkiye Süper Ligi'ni 19 golle tamamlayarak, Fenerbahçe tarihinde gol kralı olan ilk yabancı futbolcu olma özelliğini kazanmıştır. 49 kez Brezilya milli takımında oynadıktan sonra 2004'de Fenerbahçe takımına gelmesinin ardından milli takıma seçilememiştir. Fenerbahçe'nin 2007 sezonunda kaptanlığını üstlenmiştir.

İyi ki doğdun, Alex! Nice uzun yıllara ailenle, Fenerbahçe'nle ve en güzel gollerinle!

(Bu da portekizcesi, belki Alex de okur-:))

Feliz aniversario! Eu desejo um longo e vida feliz a você e a sua família,
ano de Alex! Este ano será seu ano...



http://tr.wikipedia.org/wiki/Alexsandro_de_Souza

http://www.alex10.com.br/alex10/
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..