Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '11

 
Kategori
Güncel
 

Bugün seçim günü

Öğleye doğru kahvaltımızı yaptık, karım; 

-Hadi oy kullanmaya gidelim. 

-Sen git ben sonra giderim. 

-Hayır olmaz, beraber gidelim. 

İsteksiz kabul ettim. Geçen dönem genel seçimlerinde, seçimden önce konuşmalarımızda oyumun rengini belli ettim, kendisi sessiz kaldı. Oy kullandıktan sonra oy verdiği partiyi açıkladı, benim oy verdiğim partini zıt kutubunda bir parti. Ne yapalım demekki onun da farklı görüşleri varmış. İnsanların beyninden geçenleri okuyamıyoruz, aynı evde yaşasak bile. Çevremizde, yakınımızda yaşayan insanların bazı konularda ne düşündüğüne bilemediğimiz anlarda, nasıl davranacağımız konusunda sıkıntılar yaşamaktayız. Açık sözlü ve samimi olmak varken, tavırları belirsiz, söyleminde ketum, düşüncelerinde sinsi olabilmektedirler. 

Bu seçim öncesinde partiler hakkında hiç konuşmadım, hangi partiye oy vereceğimi evde açıklamadım. Beraber gitmek istememenin nedeni, geçen seçimlerdeki davranışıydı. Farzedelim ben oy verdiğim partiden siyasete atılacağım, o zaman ne olacak? Bana değil rakip adaya mı oy verecek? Bugünkü lider ve siyasetçi eşlerinin kocalarının başarısı için nasıl gayretli olduklarını görüyorum. Demekki her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır sözü bizim için geçerli olmayacak. Zaten uyumsuzluğumuzun nedeni de hayata bakış açımızın farklı olmasından kaynaklanıyor diyebilirim. 

Beraber oy kullanmak için okula gittik. Sandık görevlisi benden telefonumu istedi, şaşırmıştım, ilk defa böyle bir uygulama ile karşılaşıyordum. Bu konuda medyada da hiç bir açıklama veya bir bilgiye rastlamadım. Çok kısa süre tereddüt ettikten sonra, ben cep telefonu kullanmıyorum, dedim. Telefon çantamdaydı. 

Peki bu sandık görevlisi neye dayanarak oy kullanan vatandaştan telefon numarası istiyordu, resmi bir karar vamıydı, zaten telefon dinlemeleri ayyuka çıkmışken bir de seçmenden telefon numarası isteniyordu. Zaten T.C kimlik numaramız ellerinde var, her türlü bilgiye ulaşma olanakları var. Vatandaş yanlış numara da söyleyebilir bilerek. Ne kadar yanlış bir işlem, kim bilir hangi işgüzar böyle bir talimat verdi. 

Oyumuzu kullandık ve aramızda oy verme ile ilgili hiç konuşma geçmedi. 

12 haziran genel seçimlerinin, ülkemize ve milletimize hayırlı olması dileğiyle. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..