Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '11

 
Kategori
İnançlar
 

Bugünleri anlamak

Bugünleri anlamak
 

"Yaşamın anlamını kavramak için dünyayı dolaşmaya çıkan bir genç...  

Gezdiği ülkelerden birinde ünlü bir bilgeyi ziyarete gitmişti.  

Gezgin genç, bilgenin yaşadığı evde, tüm duvarların kitaplarla kaplı olduğunu gördü.  

Fakat evi dikkatle gözden geçirdikten sonra, yerde bir kilim, duvar dibinde yatak olarak kullanılan bir sedir..  

Ortada ise bir masa ve sandalyeden başka evde hiçbir eşyanın olmadığını gördü ve merakla sordu:  

'Neden hiç eşyanız yok, koltuklarınız, kanepeleriniz, büfeleriniz .. onlar nerede?'  

Bilge, bu soruya karşılık olarak kendi bir soru sordu gezgin gence;  

'Senin de yalnızca, sırtında taşıdığın küçük bir çantan var yavrum, senin eşyaların nerede?'  

Gezgin genç, kendini savunurcasına yanıtladı bu soruyu: 'Ama görüyorsunuz ben yolcuyum.'  

Ünlü bilge, hak verircesine güldü: 'Ben de öyle, yavrum.. Ben de öyle..' (Kaynak bilinmiyor)  

***  

Bu hikaye beni Hz. Muhammed'in(sav) bir öğütüne götürdü: 

"Kendinizi fakir hissediniz.. Yolcu olarak görünüz.." 

Bu öğüt bana çok anlamlı geldi, üzerine çok düşündüm, çıkarımlarda bulundum: 

*İnsan ne kadar zengin olursa olsun kendisini gerçekten ama gerçekten.. 

Fakir olarak hissedebilirse ancak o zaman fakirin halinden anlayabilir. 

*Ona muhtaç gözüyle değil de dost gözüyle bakabilir. 

*Birlikte başarma gücü aşılayabilir o kimseye.. 

*"Rab bana hep bana" alışkanlığından sıyrılıp hep beraber yaklaşımına kavuşur. 

Ve yine insan kendini yolcu gibi görürse: 

*Sahiplenmede açgözlülüğe kaçmaz.. 

*"Bugün buradayım yarın nerede olacağımı kim bilebilir ki?" düşüncesini taşır yanında.. 

İşte böyle canlar.. 

Görüldüğü üzere Hz. Muhammed (sav) aynı zamanda büyük bir bilgedir de! 

Müslümanlara ve tüm insanlığa yararlı çokça düşünce geliştirmiştir. 

Yok öyle "Kendine Müslümanlık!" demiştir! 

*Müslümanlar "tasada kıvançta kadarde" bir olup, birlik yaratarak yaşamak zorundadırlar! 

*Müslümanlık "lailaheillallah" deyip orada kalmak değildir. 

*Güzel ahlaka ulaşıp insanlığı mutluluğa götürmektir Müslümanlık. 

Ve Hz. Muhammed (sav) nin ve Allah'ın öğütlerinin peşinde koşarak insana ve insanlığa hizmet etmektir. 

Aklı kullanmak.. Aklın egemenliğinde Müslümanlığı ileriye taşımaktır. 

Allah boşuna söylemiyor: "... ancak akıl sahipleri öğütten anlar" diye.. 

Bugünleri anlamak o kadar zor değil ama.. 

Arayacak akıl sahipleri yok ortada.. 

Aklın egemenliğinde güzel günlere.. 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..