Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Büyümek üzerine

İşadamlarımız son üç yılda "büyüdük" diyorlar. Büyüsünler, bu bir yurttaş olarak beni mutlu eder. Ancak halk ne diyor ona bakalım ve bir de benim de diyeceklerim var. Babamız,- ki yaşını başını almışlara benim memleketimde "dede" denir ama biz gene de kırmayalım Süleyman Demirel dedemizi ve ona "baba"diyelim- Süleyman Demirel'in "benim fukaram" diye birsözü vardır. İşte babamızın velhasıl milletimizin fukaraları "niçun" büyümüyorlar?.. Yani fukaralar da azıcık büyüseler, zenginleşseler olmaz mı?.. Bunun bir yolu yok mu?.. Rahmetli Menderes döneminde büyümüşler katlanarak, Baba döneminde de ve rahmetli Özal döneminde de... Şimdi Recep Tayyip döneminde daha muazzam büyümüşler.. Katbekat büyümüşler... Gazeteler yazdı, biz de okuduk. Yazımın başında da belirttiğim gibi ben bu duruma çok sevindim. İşadamı, şirket demek, fabrika demek, yatırım demek, iş demek, aş demek olduğuna göre yurdumun da kalkınması demek.

Ancak aklımın almadığı iki, üç şey var. Birincisi babamızın fukaraları hep fukara mı kalacak? İkincisi madem büyüdünüz milli şirketlerimizi neden yabancılar alıyor da sizler almıyorsunuz? Erdemir'i alan OYAK grubu bankayı satacak diye okuyoruz ve bu duruma üzülüyoruz. Adını çocukluğumdan beri ezberlediğim bankaları çarşıda pazarda göremiyorum bu ne demektir biliyor musunuz? Senin adın sanın, sembolün olan, emeğinle dirilttiğin ve halkının beyninde sempatik refleksle yer etmiş olan şirketlerini ben alırım diyor yabancılar.

Ve biz millet olarak Türkçemizi kaybederken Türk malı Türkçe isimli şirketlerimizi de kaybediyoruz. Diğer bir durum işadamlarımız yabancıları ortak alıyorlar habire. Buna yabancı sermaye girişi de deseniz ben milletim anlamam; ben Türkçe isimli ve Türk malı şirketlerimi istiyorum. Milletin sesi bu.

Bir de işadamlarımıza çok mu para lazım acaba?.. Lazım ki ortak alıyorlar. Peki 600 bin öğretmeni ortak alsalar olmaz mı?... "Hoca sen bu vatan evlatlarına dersini en iyi şekilde vermeye devam et; bana da her ay şu kadar para ver, ortağımsın, seni zengin edeceğim." dense olmaz mı?... Aynı şekilde polise, hakime-savcıya, maliyeciye... de dense ve böyle bir yol izlense olmaz mı?... Tasarruf sahiplerine de bu yol tutturulsa... Topyekun kalkınma... Türk milleti toptan tüccar ve aynı zamanda işçi ve memur... Koca bir milli seferberlik... Şahlanan Türkiye!...

Türk milleti toptan büyüsün, işadamlarının öncülüğünde ve desteğinde... "Baba" da iyice "dede" olmadan fukaralarını zenginleşmiş olarak görsün iyice bir rahat etsin!... Biz de toptan rahat edelim. Ben bunları yazdım, hele bakayım sevgili blog okur yazarları siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 323
: 2029
Kayıt tarihi
: 04.09.06
 
 

Yaşanan her hayat en iyi hayattır; yeter ki içinde kötülük olmasın!.. ..