Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '09

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

C vitamini için Kivi

C vitamini için Kivi
 

C vitamini için kivi


İlerleyen zamanın etkisiyle mi yoksa piyasa da bir organik besin popüleritesinden mi etkilendim bilmiyorum, doğal ürünlere yönelik bir araştırma, bir uygulamadır gidiyor son zamanlarda. Kimilerinden kesinlikle beklentimin üzerinde şaşırtan sonuçlar aldım. Aldığım sonuçlar merakımı ve alakamı giderek daha da artırdı. Şimdi bu mucize iksirleri keşfetmek, teyit etmek adına;
Bende kalktım öncelikle kendim için araştırdım ve bu bilgileri kaleme almak istedim. E, sizlerde faydalanmak isterseniz dedim!
Öyle Ana yurdu Çin. Yok efendim! DNA üzerindeki etkileri, Endikasyonları, Semptomları gibi reçete vari, uzun uzadıya yazmaya gerek yok. Bizim için gerekli olan bilgileri kısaca özetleyelim yeter.
Şimdi;
Yetişkinlerin günlük alması gereken C vitamini oranı 75-100 mg. arasında imiş! 100 gr. Kivide yaklaşık 400 miligram C vitamini varmış. Yani Kivi, turunçgillerden 6 kat, elmadan ise 40-50 kat daha fazla C vitamini içermekte. Bu durum da yetişkin bir insan, günlük C vitamini ihtiyacını bir adet kivi ile rahatlıkla karşılayabiliyor. '' Ayrıca, günlük A vitamini ihtiyacımızda 1.75 gram olup, bu miktar yaklaşık 70 gramlık 1 adet kivi meyvesinde bulunmaktadır.
Kivinin bir başka özelliği de sindiriminin çok kolay olması. Genelde yemekten hemen sonra yenen meyve, mideyi şişirir ve yediklerimizin yağa dönüşmesini kolaylaştırır. Bu konuda istisna olan iki meyve var, biri çilek diğeri de Kivi tabi…
Yalnız nedeni bilinmemekle birlikle bazı bünyelerde çok fazla kivi tüketildiğinde vücudun alerjik reaksiyon gösterdiği de tespit edilmiş.

Şimdi faydalarını sıralıyoruz.
Kolesterol seviyesini düşürür,
Karaciğeri çalıştırır, kanı temizler,
Kadınlarda göğüs kanserini önler,
Grip ve soğuk algınlığının çabuk atlatılmasını sağlar,
Kan basıncını ayarlar, tansiyonu düşürür,
Vücudun direncini artırır,
Sindirimi kolaylaştırır ve kabızlığı önler,
Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
Kivi tahmin edildiğinin aksine tropikal değil subtropikal bir meyvedir. Bu yüzden buzdolabında saklanması gerekir. Kivinin çabuk olgunlaşmasını istiyorsanız kapalı bir plastik poşet içerisinde bir elma, armut ya da muzla saklayın. Çünkü bu meyveler kivinin çabuk olgunlaşmasını sağlayan etilen gazı salgılar.

 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..