Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cep Telefonunu Kullanabilmeyi Öğrenmeliyiz

 
Eskiden evinde telefon var mı havaları atılırdı? Ev telefonu laf atmalarında sohbetin tadı başkaydı.  Hem kov yapılır, hem kötülük meleği amel defterine yazardı.
 
Kimselerin haberi olmazdı. Hem gıybetin, büyük günah sonucunu bilerek dedikodudan alamazdık kendimiz. Neden çünkü muhabbetin içinde herkes var.
 
Gelelim bu güne. Çocuğunun elinde telefon, ablasının elinde telefon, annenin elinde telefon,, kötü mü değil zenginlik alametidir.
 
Cep telefonun çokluğu, bolluğu zenginlik alametidir. Hiç kimseyi kıskanmam ama çalışırım. Başarılı olmak yapımda var.
Eskilere giderek günümüze geleceğiz. Farklı dünya görüşündeki kişilerin tek anlaştığı nokta budur. Nedir o cep telefonunu kullanmayı asla bilmemek.
 
İlkokulu 75 yılında bitirdim. O aman müdürümüz İsmail hocamızdı. Cenazede üzüntü içinde dertleşiyoruz. Ya bak dedi, adam yediği yemeği paylaşıyor bu kadarı fazla dedi.
 
Dünya görüşümüz farklı ama hocama her zaman saygı gösterdim. Bak dedi, benim dedi gezdiğim yerlerden lale resmi göndermişler ne güzel diye ikimizde mutabık kaldık.
 
Şimdi üç arkadaş buluşuyoruz. Hayatın tam içinden konuşuyorum. Arkadaşımızın biri sanki bizi yok olarak görüyor. Gözler sürekli telefonda, eller zaten orada, mübarek kapat şunu.
 
Kişilik olarak yanımda ki kiş benim yanımda sürekli telefonla haşır neşir olursa ikinci görüşme selamda kalır.
 
Bir de kimisi büyük küçük, amir memur, yönetici idareci olmayan senin telefon fi tarihinden kalmış diye dalga geçmeleri insanı çıldırtıyor.
 
Elbise tamam, ayakkabı tamam, maalesef kültür, saygı maalesef, karşında ki aşağılanan kişi belki o kişide ki on telefonu alacak güçtedir.
 
Öğrencilerin telefon kullanımına hiç girmek istemiyorum.  Çünkü sorulan sorunun karşılığı hep yalan olduğu için günaha bari girmesinler.
 
Telefonla konuşma adabımıza diyecek yoktur. Telefonu açan kişi kimliğini söylemez karşısındakine sorar. Doğrusu telefonu ben aradım. İlk ismimi ben söyleyeceğim bu kadar basit.
 
Tanımadığımız, yanlışlıkla aramalar olabiliyor. Özür dilemesini bilmeliyiz. Bazen duyuyorum gecenin yarısında telefon açarak nasılsın sorusu soruluyormuş.
 
Ayrıca  mesaj yazarken, yazdığınız kişinin cinsiyetini, mesajın içeriğinde cezayı gerektirecek ifadeler olmamalıdır.
 
Ne kadar samimi olursak olalım. Aile olan kişilerin arasına şüphe uyandıracak ifadelerden uzak durulmalıdır.
 
Telefonla işlenen suçlarında cezaları vardır. Yok ben şakadan göndermiştim. Arkadaşımın eşiydi, kardeş gibiyiz sözler geçersizdir. Onun için toplumun değer yargılarına her an saygı göstermeliyiz.
 
Karşısında konuşamadım. Mesajla ben ona gösteririmin cezası vardır.
 
Dilimizi nasıl koruyorsak cep telefonun iletişiminde de aynı kural geçerlidir.
 
 
 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..