Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tüketici Hakem Heyetleri Nasıl Çalışıyor?

Tüketici Hakem Heyetleri Nasıl Çalışıyor?
 

Bizim ülkemizde hak aramanın zorlukları bilinen bir gerçektir. Taşımacılık sektöründe özel kargo firmaları faaliyete geçtiğinden bu yana kargo-müşteri arasında yaşanan sorunlar da artmaya başladı. Kargoda bir siparişiniz kaybolur, size güçlük çıkarırlar, umursamaz tavırları sizi çileden çıkarır.

Online satış yapan bir giyim firmasından eşime pantolon aldım. Normal süresinde gelmeyince kargonun şubesine gittim. Bana bir evrak gösterdiler, benim oturduğum apartmanda İbrahim Kaya diye birine teslim edilmiş, imzası da var. Benim adım İsmail Kaya, ben 12 numarada oturuyorum. Teslimatı yapan personel de işten ayrılmış. Eve döndüğümüzde eşim apartmanımızda 1 nolu dairenin zilini çalıyor, bize gelen kargoyu aldınız mı diye. Kapıya çıkan bayan, biz kargo almadık, burada İbrahim Kaya diye biri oturmuyor demiş. Ertesi gün tekrar kargo şubesine gittik, durumu anlattık, yetkili kişi, yukarıya bildireceğim, gerekirse cebimden ödeyeceğim, işlemleri var dedi. Bir ay sonra tekrar gittiğimde işlemler daha bitmedi dediler. İşi yokuşa sürüyorlar, iletişim çağını yaşıyoruz bir ayda işlem bitmemesi düşündürücü.

Sonra bulunduğum ilin Tüketici Hakem Heyeti'ne müracaat ettim, form doldurdum, ürün sipariş numarasını yazdım. Aradan altı ay geçti, bir sorayım dedim. Bayan personel ilgili kargonun merkezine yazı yazdık dedi. Şimdi on ay oldu hala beklemede. Ürünü aldığım siteye durumu iki kez bildirdim, size döneceğiz dediler, bir işlem yapmadılar. Ciddi ve tanınmış bir firma.

İnternette dolaşırken tüketici şikayetlerinin yapıldığı bir site gördüm. Şikayetini yaz bölümüne ürünü aldığım firmayı şikayet ettim. Şikayet etmemin gerekçesi, benim param onların kasasına girdi, kargo aşamasını da takip etmeleri gerekiyordu. Malı gönderdim, parasını aldım, gerisine karışmam zihniyetini yanlış buldum. Bir kargo firmasıyla çalışıyor, aralarında bu tür durumlarla ilgili sözleşmelerinde madde olması gerekir diye düşündüm. Şikayet ettiğim siteden bana mesaj geldi. Benim şikayetimi ilgili firmaya iletildi diye.

Bir gün sonra telefonum çaldı, ürünü aldığım firmada çalışan bayan personel. Kısa konuştuk, ürün bedelini kredi kartınıza yatıracağız, ayrıca sizi de arayacağız dedi.

Tüketici Heyeti acaba ne işlem yaptı, hiç bilgim yok. Allah devletimize zeval vermesin!

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..