Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Çevrecilikte İzmir'in yüz akı "Bademler..."

Çevrecilikte İzmir'in yüz akı "Bademler..."
 

Görsel, wowturkey.com. dan alınmıştır.


Pazar günü Bademler Köyüne gittim. Sahil bandından sıcak bir hava eşliğinde, Ege Denizinin masmavi sularına bakarak, hatta yol boyunca çok sevdiğim zakkumların kırmızı, pembe ve beyaz renkleriyle, sarı mimozaların enfes görüntüleri eşliğinde ve çocukluğumun unutulmaz okaliptus ağaçlarının yanından huzur içerisinde ilerleyerek ulaştım Bademler Köyü’ne.

Bademler Köyü İzmir’e 35 km, Seferihisar’a ise yaklaşık 10 km. mesafededir. Köye girer girmez çevreye baktığımda öyle pek de alışık olmadığım bir manzarayla karşılaştım. Tüm sokaklar tertemiz, evler ve bahçe duvarları tertemiz beyaz badanalı. Aracı uygun bir yere park ederken, hemen yanındaki evden yaşlı bir teyze çıktı ve güleryüzle “ Hoş geldiniz kızım, aracı biraz daha yanaştırın, yoksa belediye çok sıkıştırıyor” dedi. Pekala deyip sohbete başladım.

“Teyzeciğim, ne kadar temiz bir köy burası dedim.”  Yüzünde gururlu bir gülümsemeyle “Sen bilmiyor musun burası Bademler” dedi. Ben de “Biliyorum, temizliğinizi duydum ve görmeye geldim” dedim.”Ah kızım bizim tiyatromuz da var, geçenlerde adını hatırlayamadım  birisi geldi çok eğlenceliydi, keşke o zaman gelseydiniz. Yakında da hani şu Kırca var ya tiyatrocu aha o gelecek o zaman gelin de görün ne güzel oluyor buralar” dedi. Gözleri ışıl ışıl, yüzünde eşsiz bir gülümseyiş ve sesinin tonuna yansıyan, ortak bir başarının verdiği haklı gururla anlatıp durdu köyünün güzelliklerini.

Nasıl gururlanmasın ki…Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “TEMİZ TÜRKİYEM” konulu bir yarışma düzenlenmiş. İzmir’i temsilen Türkiye genelinde yarışan Bademler Köyü yapılan değerlendirme sonucunda Türkiye’nin En Temiz Köyü Yarışmasında 1. olmuş.

“Bu kapsamda, İzmir Valimiz, İzmir İl Özel İdaresi Genel Sekreterimiz, İl Müdürümüz köyün bağlı olduğu Urla Kaymakamımız ile başarılı Bademler Köyü muhtarımız 5 Haziran Dünya Çevre Gününde İstanbul Four Seasons Otel de yapılacak ödül töreninde İlimizi  temsil edeceklermiş.” (Kaynak, www.csb.gov.tr/iller/İzmir)

Birincilik Ödülü:

Bademli Köyü- İzmir  : Çevre Beratı

Bilgisayar ve çok fonksiyonlu yazıcı.

İzmir İl Özel İdaresi : Çöp toplama aracı

İkincilik Ödülü :

Hacıağalar Köyü- Kahramanmaraş    : Çevre Beratı

Bilgisayar ve çok fonksiyonlu yazıcı

Kahramanmaraş İl Özel İdaresi : Çöp toplama aracı

Üçüncülük Ödülü:

Armağan Köyü- Kırklareli  : Çevre Beratı

Bilgisayar ve çok fonksiyonlu yazıcı

Kırklareli İl Özel İdaresi : Çöp toplama aracı

Bademler Köyünün bu haklı gururunu ben de paylaşmak istedim, herkese örnek olsun diye çevre gününde… Yolunuz düşerse uğramadan geçmeyin. Özellikle gözlemelerinden yemeden dönmeyin…04 Haziran 2012

 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..