Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cinayeti yazıyor!..

Cinayeti yazıyor!..
 

Ben bu köşeye gökten düşmedim. Ben bildiğiniz yazarlardan değilim. Ben mektep, medrese görmedim. Okumayı, yazmayı, çizmeyi Tommiks, Teksas, Kinova, Tenten ve Red Kit'ten öğrendim! Ben bildiğiniz yazar, çizerlerden değilim. Ben çekirdekten yetiştim. Ben önce gazete satarak başladım bu işe! Ben.. ben.. beeen...

Fatih'te oturduğum çocukluk yıllarıydı, 13-14 yaşlarındaydım. Altmışlı yılların ortalrında SON adıyla bir gündüz gazetesi çıkardı.

Bir arkadaşımla birlikte bu gazeteyi satmaya karar verdik. Elimizdeki birkaç liranın üstüne, evdeki boş rakı şişeleri ve okunmuş gazeteleri satarak ilave ettiğimiz parayla, ilk sermayemizi cebimize koyup, Cağaloğlu'nun yolunu tuttuk. Gazetenin dağıtım yeri, Valiliğin sol yanıdaki binaydı. Dağıtıcıların oluşturduğu kuyruğun sonuna iliştik. SON, 15 kuruştu, biz 12 kuruştan alacaktık.

O zamanlar seyyar gazete satıcıları, ilginç bir haberi bağırarak satardı. Biz de gazeteleri alınca, hemen manşetlere göz attık. İç sayfalarda bir cinayet haberi vardı. Hemen, "CİNAYETİ YAZIYOOOR!.." diye bağıra bağıra yokuş yukarı koşmaya başladık. Diğer satıcıları ekmek gayesiyle mabadımıza şap sürülmüş gibi koşuyorduk. Sanki cani peşimizden bizi kovalıyordu!

Gazeteleri hızla dağıtmaya başladık. Acelemizi gören bazı vatandaşlar, 20 veya 25 kuruşun üstünü bile almıyordu. Anladım ki asıl karı buradan ediyorduk!

17 yaşında şimdiki mesleğime çırak olarak girene kadar, sinemaların kapısında kitap, yazlık bahçesinde gazoz, kışlığında frigo satmak gibi ufak tefek işler yaptım. Ama en heyecan duyduğum iş: "SON 15... CİNAYETİ YAZIYOOR!.. "Diyerek; bağıra, çağıra, çılgınca koşarak yaptığım gazete satıcılığı idi. Şimdi bu mütevazi köşemde, amatörce yazıp çizerken acaip zevk alıyorum ve gazete sattığım günleri mutlulukla anıpsayıp gülümsüyorum.

Aslında bu yazıyı neden yazdım, nasıl bağlayacağım? Merak ediyorsunuz tabi. Düşünüyorum da; yine SON gibi bir gündüz gazetesi çıksa... Kırmızı ışıkta duran arabalara kağıt mendil satmaya çalışan sümüklü veletler de onu satsa. Nasıl olur acaba?... Ha?

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..