Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '16

 
Kategori
İnançlar
 

Clandestino

Clandestino
 

önyargısızca uçabilmek


BİR BAŞKA PENCEREDEN KADIN ÖZGÜRLÜĞÜ
 
Bu kızda nereden çıktı diyor gibisiniz, çıktım bir yerlerden sesimi, yazılarımı, fikirlerimi paylaşabilmek için en uygun yol yazmak olduğu için attım adımımı. Sait Faik’in de dediği yazmasaydım çıldıracaktım dediğim için; olanları, yaşadıklarımı, gördüklerimi sizin de görmeniz için. Ve sizlere uygun bir anlatımla ilginizi çekerek bunları yapabilmeyi çok isterim, evet arada sert bir üslup kullanabilirim sürçü lisan edersem affola.
 
İlk yazımda olayların başlangıcını anlatarak başlasam daha doğru olur. 21 yaşıma kadar pek çok ideolojiyle, inançla tanıştım ve ne kadar istesem de bir türlü kendimi adayamadım hiçbirine. Hiçbiri bana ulaşmak istediğim huzuru vermedi ta ki dinim gereği örtünene kadar ne kadar beğenmesem de kelimeyi ''tesettürlü'' olana kadar. Evet, kapandım çünkü sonunda bir inanç bana istediğim huzuru sunabilmişti ve emin olun ben onu çok aramıştım. Bu yazım asla İslami bir yazı değil lütfen beni dini vaaz veren gibi görmeyin öyle olmayı istemem. Ben huzura olan inanç olarak baktım bu olaya keza öyleydi de fakat kimisi ne göre özellikle konjonktürel politika ortamında ise bir siyaset, yobazlık, şeriatçılık, gericilikti. Biz laikliği, eşitliği, özgürlükçülüğü savunurken, ilke edinmişken ne zaman dilediğine inanmayı ve inancını yaşayabilmeyi yobazlık görür olduk ne ara insanlara sadece bir fikri benimsetmeyi ve o başka şeye inanıyor diye onu eşit görmez olduk. Ben bu ilkeleri benimsemişken, bana özgürce yaşayabilmeyi, cumhuriyeti yaşatan Mustafa Kemal’e bu kadar saygı duyarken ve benim inancımda olmayanlara insanlık dışı muamele yapmıyorken biz Atatürkçüyüz kapalılık gericiliktir denir oldu. Kardeşim pardon ama Atatürkçülüğü benimsemişsen eğer lütfen 6 ilkeyi tekrar gözden geçir benden tavsiye. Bu beni en çok üzen düşüncelerden biri oldu ve değinmeyi o yüzden istedim asla kimseyi yargılama amacım olmadı sadece tekrar düşünmenizi istedim. Bir de şu var ki beni deli ediyor: ‘ Ailen mi zorladı, baban mı istedi? ‘ bu fikre kocaman bir soru işareti koyarak devam etmek istiyorum. Kardeşim, bir kadın özgürce karar vermeyi illa bir başkasının zoruyla mı yapacak, 21 yaşında bir insan ki hukuk öğrencisi birine yakışmaz. Bir de başkasına kocan mı zorladı diyorlarmış, bu kadar ataerkil olmayın lütfen. Bir kadın yaşamına dair dilediği kararı vermede sonuna kadar özgürdür. Kendime gelecek olursam eğer babamdan öyle bir zorlama duysaydım emin olun şu an inat olarak bambaşka şeylerle uğraşıyor olurdum. İster dine olan inanç olsun ister komünizme, faşizme, feminizme her şeye inanç benim için kutsaldır ve herhangi birinin müdahalesi asla geçerli olmaz.
 
Velhasıl ben Kur'an'ı Kerim’den etkilenmiştim, orda yazılanlar, kadın sahabelerin hayatından etkilenmiştim ve belki de içinde doğduğum kültürel yapıda bunda etkili olmuştur. Hz. Hatice’nin liderliği, Hz. Fatıma’nın ilmi ve daha nicesi etkilemişti beni. Evet, beni o dönemde kadınların önemli ve değerli olması etkilemişti. Bunları okuyarak 20 Ağustos günü bu kararı verdim ve hayatıma bambaşka bir pencere açmış oldum.
 
Olacaklardan korkmadım değil, okul hayatım, iş hayatım, arkadaşlarım ne olacak ne diyecekler? Önemsemiyorum dedim fakat ama önemliydi işte başkalarının düşüncesi ve biraz da paranoyak olmadım değil o ilk anlarda. Acaba bana şu partili mi diyor? Acaba bunun ailesi şunlardandır mı diyorlar? Aa kıza bak yazık etmiş gencecik yaşına… Bir sürü soru görür gibi oldum insanların gözlerinde belki vardı belki yoktu. Önemsemiyorum dedim fakat ama önyargılar bir hayli fazla göründü gözüme ve korkutmadı değil ama yazarak, sizlerde de farkındalık oluşturarak bunu aşacağımı düşündüm ve bloğumu açmaya karar verdim.
 
İlk yazım tam olarak belli bir şey anlatmıyor gibi fakat bende sadece başlangıcı yapmak istemiştim ve umarım ilgiyle yazılarımı okursunuz. Hepimizin farklı düşüncelerden insanları okumaya çok ihtiyacı olduğunu düşünüyorum ve bana da fikirleriniz iletirseniz çok memnun kalırım.
 
 
Toplam blog
: 9
: 124
Kayıt tarihi
: 06.12.16
 
 

. ..