Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuk eğitiminde temel bilgiler (1)

Çocuk eğitiminde temel bilgiler (1)
 

(2009 Yılında Strazburg'da verdiğim "eğitim" konferansından notlar)

"Dünyadaki en mükemmel aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çoçuklarınızdır.

Onlara baktığınızda kendinizi görürsünüz."

19.Yüzyılın son yarısında ve 20. yüzyılın başında yaşamış Fransız sanatçısı ve doktor olan Paul  Richer, "Ekmekten sonra eğitim bir milletin en büyük ihtiyacıdır" der. Ben bir adım daha öteye geçip, "eğitim ekmek ve su kadar önemli bir ihtiyacımızdır, insanı insan yapan ilk özelliklerden biridir eğitim" diyorum. Düşünün ki,  bir ormanda tesadüfen yaşama tutunmuş bir çoçuk ya da bir aile (nitekim zaman zaman bu haberlere rastlıyoruz) yıllar sonra normal hayat ve aile koşullları içerisinde büyüyen bir çoçukla karşılaştığı zaman, arada uçurum kadar büyük bir farkın olduğu gözlenecektir...Tıpkı daha eğitimli toplumlar ile daha az eğitimli toplumlar arasında görülen uçurumlar gibi. İşte bu yüzden eğitim  ekmek ve su kadar önemli bir ihtiyaçtır diyorum. Bu ihtiyacı gelişi-güzel, sıradan şeylerle gidermemek gerekir, eğer sağlıklı ve kaliteli bir toplum yaratmak istiyorsak.

Çoçukluk çağı insan ömrünün en önemli çağıdır. Her şey, çoçukken oluşturulan dünyanın üzerine kurulur. Uzmanlar, bir insanın başarılarının ve başarısızlıklarının, olumlu-olumsuz bütün önemli olaylarının nedenini araştırırken, o insanın çoçukluğuna inerler önce. İşte bu yüzden çoçuklarımızı eğitirken daha bilinçli davranmak, onlara daha fazla emek vermek zorundayız. Çoçuğu eğitirken dikkat etmemiz gereken davranışlar nelerdir?

Öncelikle onunla iyi bir iletişim kurmalıyız. İletişim sadece konuşma değildir. Ne söyleyeceğini bilmek, ne zaman, nerede ve nasıl söyleyeceğini bilmek gerekir. İletişim esnasında yalın, sade bir dil kullanmak ta çok önemlidir. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki, iletişim esnasında ; %10 söylediğimiz kelimeler, %50 haliniz, tavrınız,yüzünüz, gözleriniz (beden dili), %40 da sesinizin tonu, söyleyiş tarzınız etkilidir.

Bu demektir ki, biz anne ve babalar için en önemli olan mesaj (yani çoçuğumuza direk olarak söyleyeceğimiz şey  ) eğer söylemeyi bilmezsek, yani beden dilini kullanamayıp, sesimizin tonunu da ayarlayamazsak  çoçuk tarafından önemsiz bir mesaj haline getiriliyor ve alıcı bu mesajı almıyor.

  İletişim esnasında sizi çoçuğa yaklaştıracak ipuçlarını yakalamak elinizde. Neler mi?

   Bir sonraki yazımda belirteceğim.

 
Toplam blog
: 71
: 1292
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Hacettepe Fransız Dili ve Edebiyatı mezunuyum. Öğretmenim, şu anda yurt dışında görev yapıyorum. ..