Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '06

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Çocuk kitapları

Ali Tuna 4 aylık olduğundan beri ona kitap okumaya çalışıyorum . 4 aylık bebek ne anlar kitaptan dediğinizi duyar gibiyim. Evet önceleri pek bir tepki aldığımı söyleyemem, sadece 'annem ne yapıyor' der gibi bana baktığını ve daha çok kitabı kemirmekle ilgilendiğini hatırlıyorum. Meğer o dinleyip hafızasına kaydedermiş okuduklarımı, bir süre sonra tepkiler vermeye başladı. Belli yerlerde her seferinde aynı seslerle karşılık veriyordu, bir kaç karaktere ayrı bir ilgi gösteriyordu.

Bu kitap okuma seanslarını alışkanlık haline getirdim o zamandan beri, her gün kahvaltıdan sonra yere uzanıp beraber kitbımızı okuyoruz. Oğlum sayfaları da kendi çevirmeye başladı. Artık kırmızı başlıklı kızın, pamuk prensesin, pinokyonun hangi kitap olduğunu ayırt edebiliyor.

Uzmanlar dil gelişimini hızlandırmak için bebeklere sürekli bir şeyler okunmasını tavsiye ediyor, ben her ne kadar tesadüfen oğluma kitap okumaya başladıysam da bu gerçeği duyunca daha da çok sevindim. Biz tramvay serisinin masal kitaplarını tercih ediyoruz. Sayfaları oldukça kalın, sivri köşeler yok böylece evirip çevirirken bebeğinizin kendine zarar verme olasılığını da ortadan kaldırmış oluyorsunuz. Resimler de bir hayli renkli, küçücük bir bebeğin bile ilgisini kolaylıkla çekecek boyutta.

Ayrıca oğlum kemirmeyi de çok sevdiği için sayfaların kalın kartondan olması beni rahatlatıyor, kopartıp yutma olasılığı da bulunmuyor. Masalların anlatımı da sade ve anlaşılır, özellikle konuşma kısımlarına sık yer verilmesi okurken sesinizi değiştirmenize olanak tanıyor, bu da oğlumun çok hoşuna gidiyor, özellikle kırmızı başlıklı kız masalındaki kurdun ve oduncu amcanın seslerini taklit etmeme bayılıyor.

Mutlaka siz de 10 kadar farklı masal bulunan bu seriden bir kaç kitap edinin, bebeğinizle hoşça vakit geçieceğinize emin olun. Toys R'us da bulabilirsiniz.

sevgiler.

 
Toplam blog
: 17
: 18018
Kayıt tarihi
: 12.05.06
 
 

Bendeniz Sinem Ürkmez 1976'da doğdum. TED kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mütercim tercümanl..