Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '17

 
Kategori
Özel Günler
 

Çocuklar yalan söylemez!

Çocuklar yalan söylemez!
 

"Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz." Mustafa Kemal Atatürk
 
"Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir." Mustafa Kemal Atatürk
 
23 Nisan'ı çocuklara bayram olarak armağan eden Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ten; çocuklar için söylenmiş işte iki özgün özdeyiş okudunuz…
 
İnternet ortamında bir çocuk fotoğrafının atında yazanı belli olmayan aşağıdaki dizeleri gördüm. Doğrusu ilgimi çekti! Buyurunuz içselleştirerek okuyalım:
 
“Büyümekten sıkıldım. /  Bana çocukluğumu geri verin / Oyunda kavga edeyim Hayatla değil / Kendimi kaybetmeden saklambaç oynayayım / Sobelediğim benim olsun / Kalp yarası yerine dizlerim yaralansın / Acıyı sadece biberden bileyim, yüreğimde değil / Tek hedefim, kiraz ağacının tepesine tırmanmak olsun / Karanlık yine korkutsun beni kötü insanlar yerine / Ne zormuş büyük olmak! / Bana çocukluğumu verin.  / Büyüklük sizde kalsın…”
 
Tv ekranının başında 23 Nisan etkinliklerini izlerken Cumhurbaşkanımızın makamında pırıl pırıl bir öğrenci gördüm. Gerçekten içim açıldı! Çevremde mutluluk kırlangıçları kanat çırptı! Türkçemizi de çok güzel kullanan, koltuğundaki öğrenciye kimliğini sormak amaçlı sorusuna Cumhurbaşkanımızın aldığı yanıt, beklenmedik, yankı yapan türden oldu ve soğuk bir yel estirdi!
 
Nasıl mı? Keşke siz de izleseydiniz! Milli Eğitim Bakanlığında babasının ‘daire başkanı’ görevinde olduğunu söylemesin mi! O öğrenciyi oraya çıkaranlara ne demeli bilmeme ki… Aynı bakanlıkta benim de 40 yılım geçti!  Özellikle çileli yıllarım, bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçti… O anda ‘anlatılmaz, yaşanır’  düşüncesiyle  başbaşa kaldım.
 
Bir atasözümüz var: “Çocuktan al haberi.”Çocuk, hiçbir zaman yalan söylemez. Buradan hareketle aşağıdaki şiirimi de okurlarıma sunmadan geçemedim:
 
Çocukluğumu istiyorum
 
Bana bebekliğimi geri verin;
 
İçli içli ağlayarak kendimden geçeyim
 
Beşikle anne sıcaklığı arasında
 
Küçücük gülücüklerle sevineyim!
 
 
Bana çocukluğumu geri verin;
 
Topaç döndüreyim ip atlayayım
 
Evle sokak arasında gide gele
 
Yeniden çocukluğumu yaşayayım.
 
 
Bana gençliğimi geri verin;
 
Bir bardaktan su içeceklerim olsun
 
Açlık, yorgunluk hiç gelmesin aklıma
 
Mutluluk kırlangıçları kanat vursun.
 
 
Bana insanlığımı geri verin;
 
Alışkanlığım olsun küçüğe sevgi
 
 Acıyı tadayım, çileyi çekeyim verin
 
İnsan gölgelerinde bulayım güzelliği.
 
 
Bana benliğimi geri verin;
 
Düşmanıma dost elimi uzatayım
                                                                   
Dostlarıma bağlanıp ta yürekten
 
Evrende kişiliğimi bulayım.
 
 
Bana öğretmenliğimi geri verin;
 
Dalayım bilimin derinliklerine
 
Eşsiz bir buket edeyim çiçeklerden
 
Sımsıkı sarılayım Atatürk ilkelerine.
 
 
Çocukluğumu da gençliğimi de insanlığımı da
 
Benliğimde yoğurarak sunayım bir arada.
 
 
Muhsin DURUCAN
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..