Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '10

 
Kategori
Eğitim
 

Çocukları eğitim sisteminde kobay gibi kullanan zihniyeti protesto ediyorum

Çocukları eğitim sisteminde kobay gibi kullanan zihniyeti protesto ediyorum
 

protesto ediyorum...


Tüm değerli öğrenci arkadaşlarıma ve çocukları okumakta olan velilerimize buradan sesleniyorum. Bildiğiniz gibi bir süredir eğitim sistemimiz adeta bir oyuncak haline çevrildi. SBS sınavı kondu, yanlış yapmışız dediler kaldırdılar. Tam biz mağdur olduk ama bizden sonra gelen kardeşlerimiz kurtuldu dedik. Bu gün gelen açıklama ile 5 Haziran 2010 tarihinde 7. sınıflar SBS olacak kararı tekrar alındı.

Bildiğiniz üzere üniversite sınavı kaldırılacak bunla ilgili çalışmalar yapıyoruz dediler. Sınav tek hücreliler gibi bölünerek çoğaldı 5 sınav oluverdi.

Efendim eğitim sistemimizden dershaneleri çıkaracağız dediler ardından bir kararname ile okul öncesi eğitime bile dershane açma izni verildi.

Ortaöğretim yani lisede dersler seçmeli sisteme çevrilerek matematik, fizik, kimya gibi üniversite sınavında ağırlık teşkil eden dersler bir anda eğitim sisteminde 2. plana atılıverdi.

Buda yeterli olmadı ki, eğitim şurasında alınan kararlar doğrultusunda eğitime getirilen yenilikler adı altında milli değerleri rencide edecek öneriler altına imza atıldı…

Peki, biz öğrencileri kobay olarak kullanan bu zihniyete dur demek gerekmiyor mu? Birebir bizi ve bizim geleceğimizi etkileyen bu kararlara daha ne kadar sessiz kalacağız.

Canı sıkılan bakan ve bürokrat gelip eğitim sistemini düzeltiyor. Nede olsa sessiz sedasız bekleyen öğrenciler var, deneme yanılma yönteminle eğitime bir çözüm bulunur nasılsa…

Okullarda öğretmen eksikleri önemli değil, materyal eksikleri önemli değil, okullar yardım kampanyaları ile eksiklerini tamamlamaya çalışıyor önemli değil, öğretmenler atama bekliyor önemli değil…

Önemli olan biz hele sistemleri deneyelim tutarsa diğer konulara da bir el atarız acelesi yok…

Öğrenci arkadaşlarım ve veliler lütfen birlik olalım ve sesimizi çıkartalım. Burada geleceği karartılmaya çalışılan bizleriz ve sizlerin çocuklarınız…

Artık çocuklarınızın geleceğine yani bizlerin geleceğine sahip çıkma zamanı gelmedi mi?

10 Aralık 2010 tarihinde başlayan hafta insan hakları haftası ve ben tüm öğrenci arkadaşlarımı ve velileri bu hafta kutlamalarında 12 Aralık 2010 tarihinde Pazar günü bulundukları illerde milli eğitim müdürlüklerinin önüne bir siyah çelenk koymaya davet ediyorum. Tek başıma olsam bile Pazar günü ben İstanbul İl milli eğitim müdürlüğüne kendi ellerimle hazırlayacağım çelengi koyacağım ve bizleri kobay olarak kullanan bu zihniyeti protesto edeceğim. Sizleri de bu konuda duyarlı olmaya bekliyorum.

Atatürk Cumhuriyeti bizlere emanet ederken bizlerin bilgili kültürlü haksızlığa boyun eğmeyen gençler olarak yetişeceğimize inandığı için Cumhuriyeti ve bu ülkeyi bizlere emanet etmiştir. Emanetimize sahip çıkalım ve en doğal insani hakkımız olan eğitimimizi doğru olarak alma hakkımızı elimizden almaya çalışan bu zihniyete dur diyelim.

Aşağıda milli eğitim bakanımızın mail adresi vardır. Sizlerde destek olun ve sesimizi duyuralım…

ncubukcu@shcek.gov.tr

Sevgi ve saygılarımla

Burçak YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..