Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Çoğulcu Demokrasiye Geçmeliyiz

Evet canlarım evet
En yüce değer
İnsanı insanlıkta en ileri çıkarmaktır
Bunun yolu da canlarım
Çoğulcu demokrasidedir

Çoğulcu demokraside
Herkes
Kendini saygı çerçevesinde
Özgürce ifade edebilir
İşte budur ileri insanlaşma

Kendini ifade edemeyen insan
İnsanlık alanında çok gerilerdedir
Onun
Ne yaptığı yaptıktır
Ne de dediği dediktir

Kendini ifade edemeyen insan
Hiçbir işe el atamaz
O sadece bir sinir küpüdür
Öfke ondadır
Kızgınlık ondadır
Saldırganlığa yatkınlık ondadır
Korkudan tir tir titreyendir o
Yanlışlıkla
Bir şey söylerim de başım belaya girer
Çekincesindedir o

İnsanlaşmaya asla katkısı olmaz böylelerinin
Olmayınca da
Bugünkü hallere düşeriz işte

Biz oturup kalkıp
Demokrasimizi çoğulcu demokrasi yapma
Çalışmalarında bulunmalıyız
Gerisi boş canlarım boş

Ancak çoğulcu demokraside
Uygarlık hızlı adımlar atar
İnsanlar arasında barış hüküm sürer
İnsanlar birbirleriyle dayanışmaya girerler
Elbirliği güç birliği gönül birliği gerçekleşir

Ekonomi büyür dağ gibi olur
Ülkede açlık açıklık yoksulluk kalmaz
Herkes
Gücü oranında çalışır
Gereksinimi kadar tüketir
İşte budur aranan da canlarım

Ben halkımızın bana kulak vermesini isterim
Koyun gibi olma halkım derim
Güzel düşün
Güzel söyle
Güzel davran diye haykırırım
İleri insan da böylesidir canlarım

Etliye sütlüye karışmadan
Uysal kedi örneği yuvasında uyuyan olma halkım
Israrla
Çoğulcu demokrasi peşinde koş
Ben neysem herkes de o olmalı de
Olmamalı birbirimizden farkımız
Mutluluk da sağlık sıhhat de burdadır işte

Ülkeyi yönetenler
Her şeyi bir kenara bırakıp
Çoğulcu demokrasiye geçip
Onun kurallarını çalıştırmalılar
Asla çoğunlukçu demokrasiye koşmamalılar

Çoğunlukçuluk canlarım
Ülkeyi
Düşünce bazında söylem bazında
Davranış bazında puskun kılar
Bu da canlarım ülkenin ilerlemesine ket vurur

Gelişme canlarım
Güzeli herkesin elbirliğiyle yaratmasıdır
Bir kesimin güzel demesi güzel değildir
Bu iyi biline
Güzel herkesçe güzel olmalıdır
Böyle bir toplumda yaşamak canlarım
Güzeller güzelidir
İşte ben durmadan bunu önerip duruyorum


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..