Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '19

 
Kategori
Siyaset
 

Sorumsuz İyilerimiz

“iyiler
Kötüler kadar cesur olsalar
Kötülüğe yer kalmaz bu ülkede”

                              (İsmet İnönü)

Bizim bu zayıflığımız
Bizi güzelliklerden alıkoyuyor canlarım
İyilik
Etliye sütlüye karışmamak değildir
Değildir ama
Nedense biz böyle biliyoruz işte
İyi insanlık canlarım
Yerinde doğruyu söylemektir
Ki yanlış kuyruğunu kıvırıp gitsin

İnsanlık
Doğrunun yanlışı yene yene gelişmişidir
İlk insanlık ile
Bugünkü insanlık arasındaki fark
Bugünkü yaşamın daha az yanlışsız olmasıdır
Tabii burada kastettiğim
Bugünkü bizim insanlarımız değil
Biz daha emekleme devresindeyiz canlarım
Bizim yanlışlarımız
Gelişmiş insanlık yanlışlarıyla karşılaştığında
Dağlar kadar fark var arada

Ben bir öğretmen olarak canlarım
Yanlışa hayır diyen olmalıyız diyorum
Yanlış yapan babamız dahi olsa karşı çıkmalıyız

Bugünü gözlemlediğimizde canlarım
En bariz görüntümüz çıkarcılığımız
Çıkarımız için babamızı bile satarız yani

Ben canlarım
İşte bu yönümüzün değişmesini istiyorum
Kişisel değil toplumsal çıkarımıza bakalım diyorum

Kim ki toplumsal çıkarlar uğrunda çabalarsa
O iyi insandır
Onun yeri Tanrı katında da insan yanında da başköşedir

Bu noktada
Bazı tehlikeler elbette olacaktır
Bu tehlikeler sömürücü kesimin saldırılarıdır
Bu tehlikeler önlenebilirdir

Örgütlenecek toplumcu insanlar
Birlik olacak birlikten doğan güç olacaklar

Öncelikle
Emek özgürlüğünü gerçekleştirecekler
Ülkeyi Tam demokrasiye geçirecekler
Bilimselliği tam olarak kabullenecekler
Eğitim bilimsel eğitim olacak

İnsanlarımız efsunlanmayacaklar
Elle tutulur gözle görülür şeylere yönelecekler

Ekonomi bilimsel ekonomi olacak
Kapanın elinde kalmayacak
Siyaset insana yönelik olacak
Ayrıştırıcı değil birleştirici olacak
Kardeş kavgası haline dönüşmeyecek

Ve canlarım
İyi insanlarımız öylesine
Sorumluluk taşıyacaklar ki
Ülke içerden de dışardan da bakılınca
İnsanda güzel duygular uyandıracak

Ben canlarım
İyi insanlarımızı sorumluluğa çağırıyorum
Ve
Canla başla şu ülkeyi yaşanabilir yapalım diyorum

Örgütlenecek iyi insanlar
Örgütlü çalışmalar başlatacaklar
Olmazları olur yapacaklar

Ve zevkle seslenecekler çevredeki olumsuz görüşlülere
“Olmaz olmaz deme kardeşim olmaz olmaz” diye

Benim gönlümden geçenler bunlar canlarım
Öyle istiyorum ki
Şu güzel Türkiye’yi sormayın gitsin
Ve canlarım
Öyle istiyorum ki güzel ülkem güzel Türkiye
Dünyaya barış yayan olsun
Sormayın artık sormayın gitsin


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..