Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '15

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
392
 

Culduz vakası ve Neptün gezegeni

Culduz vakası ve Neptün gezegeni
 

Yazmak gerçekten yetenek işi. Yazmaktan dem vururken aman yanlış anlamayın ben kendimi yazabilen biri olarak falan görmüyorum. Benimkisine anlatmak diyebilirsiniz. Ama blogda gerçekten sıkı kalemler var. Burada bloğun yazarlarını tek tek değerlendirmek haddime değil. Ama kendi keşfim olan bir tuhaf adamdan bahsetmek istiyorum bu yazımda. Ümit Culduz'dan.

Bendeniz Culduz'u 2007 yılında keşfettim. Bilim adamı olduğum için zaman zaman keşifler yapmak zaten akademik kariyerimin bir gereği. Uzay araştırması yapmaktaydım ve Neptün gezegeni ile iligili bir keşfin peşindeydim. Neptün'ün yüzeyinde bazı tuhaflıklar tespit etmiştim. Ancak Culduz bana daha tuhaf geldi ve araştırmama ara verip Culduz'a yöneldim. Yaklaşık iki ay Culduz'un yazılarını takibe aldım. Bu adam ne anlatıyordu? Bunun peşindeydim. Mizah mı yazıyor? Felsefe mi yapıyor? Yemek mi tarif ediyor? Ne halt ediyordu bu adam?

Sonuçta şöyle bir portre çıktı ortaya. İnşaatçı, ahçı, kiracı, biracı, kendi çapında şık, beceriksiz aşık, hatıralara bulaşık abuk subuk bir adam. Sonuçta Culduz'u çözemeyeceğime karar verip benim için çözmesi daha kolay olan Neptün araştırmama geri döndüm.

Aradan yıllar geçti. Bendeniz bu yıllarda bloğun yörüngesinden çıktım. Geri döndüğümde bizim yaşlı gezegen Culduz'a bir bakayım dedim. Culduz'un özellikle iki yazısını okudum ama gerçekten okudum. Ve anladım ki gezegenleri yüzeyden değil içlerden araştıracaksın. Yazılardan biri "Ömrümüzün son demi" diğeri "Bir kendi gibi zalimi sevmiş yanıyormuş duydumki beni şimdi vefasız".

Culduz'un bu iki yazıyı ne halt etmek için yazdığını bilemem ama son yıllarda aşkı böylesine anlatan bir yazı okumamıştım. Bir yazı diyorum çünkü bu iki yazı aslında bir tek yazı. 

Culduz'un bu iki yazısı bendenizdeki bazı anıları da depreştirdi. İş yerinde dalmış gitmişim. Patron da bana daldı. Kovuldum. Culduz beni iyi bilir. Bunu onun yanına bırakmam. Havaalanındayım. Almanya'ya uçacağım birazdan. O yazılardaki domatesler, peynirler, patlıcanlar. Onları ben senin başında paralamaz mıyım şimdi Culduz. 

 

Ümit Culduz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın Culduz bu sitede her şeye rağmen seviyesini koruyabilen çok az blogerden biridir. kendisine buradan selamlarımı iletiyorum...

Dr Atanur Yıldız 
 27.04.2015 7:38
 

"Culduz vakası" derken, hani yani "Gölcük Depreminden" bahsediyormuşsun gibi olmuş ama iyi olmuş. Yazarın bir görevi de " felaketleri" ele almaktır. Bu konudaki çaban takdire şayan:) Benim tanıdığım Solohan tozunu atar bu sitenin. Klavyene kuvvet kardaşım. Hadi bakem:)))

Ümit Culduz  
 25.04.2015 17:13
Cevap :
Ümit abicim vallahi iyi yazmışsın aşkı. İnsanın aşık olası geliyor ki bu da bizden geçti be abi. Bu arada kapıyı açarsan sevinirim kapıdayım.   26.04.2015 11:27
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 179
Toplam yorum
: 1563
Toplam mesaj
: 289
Ort. okunma sayısı
: 2496
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster