Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

Cumhur ve strateji…

Cumhur ve strateji…
 

CHP siyasette başarı stratejisi toplantısı düzenledi. Umarız hem kendileri hem de ülke için yararlı olur.

Ancak siyasette strateji dendi mi akla ilk gelen isim sayın Recep Tayip Erdoğan. Onun uyguladığı siyaset stratejisi Türkiye’de yaşayan insanlar açısından her halde en uygunu olsa gerek. Gerçi irticalen konuştuğunda kendini sık sık ele veriyor ama ardındaki danışman ordusu ve partideki görevlileri derhal devreye girip düzeltmeler yapıyorlar. Bu da başbakana strateji hazırlayanların ne kadar işinin ehli olduğunu gösteriyor. Kendilerini buradan tebrik ediyoruz.

Kızılcahamam’da başlayan AKPnin 16. istişare toplantısında yaptığı konuşmada sayın başbakan "Cumhura ait olan hiçbir yer cumhura yasaklanamaz" diyerek stratejik bir adım daha attı. Başbakanın attığı bu küçük ama etkili adımları ard arda dizersek hem kendisinin hemde ülkemizin nereye doğru gittiği hakkında daha net görüşe sahip olacağız.

Malum, değindiği konu cumhurbaşkanlığı köşkünde türban. İki açıdan inceleyelim. Birincisi, o makam Cumhurbaşkanına ait. Mantıken o makam hakkında biri konuşacaksa bu Cumhurbaşkanı olmalıdır. Mesela, cumhurbaşkanı istese başbakana, ben burada olduğum sürece bu mekana giremezsin, istemiyorum dese başbakan o mekana girebilir mi? Giremez değil mi? Öyle ise başbakan neden o makam hakkında kendinden üst bir mevki olmasına rağmen böyle rahatça konuşabiliyor? Hatırlanacaktır, Büyük Millet Meclisinde bir kanun teklifi üzerinde konuşulurken sinirlenmiş ve kendinden üst bir makamı (meclis başkanını) azarlamıştı. Sonradan özür dilediğini bile duymadık. Bu, o makamın kendi emrinde olduğunu, o makam sahibininde kendi memuru olduğunu insanlara sindire sindire kabul ettirmeye çalışması anlamına gelmez mi? Şimdi de Çankaya hakkında konuşmaları pek ala o makamın da kendine ait olduğunu kabul ettirmeye çalışmak olarak düşünülebilir. Benim partim, benim bakanım, benim milletvekilim, benim milletim gibi söylemleri başbakandan duyuyoruz. Bu gidişle de varılacak noktanın demokrasi olmayacağı açıktır.

Birde, "Cumhura ait olan hiçbir yer cumhura yasaklanamaz" konusu var. Adı geçen makam hangi cumhura yasaklanamaz? Aklından zoru olduğu iddia edilen %41 e mi, anasını alıp ta gitmesi istenen köylüye mi? Hakkını korumaya çalıştığı için kış kıyamette havuza dökülen biber gazı sıkılan işçiye mi, yasa dışı dinlenen görüntüleri çekilenlere mi, alay edilir gibi seksen lira ücret artışı verilen emeklilere mi, parasız eğitim istiyor diye korumaların ve polisin yaka paça götürdüğü kız çocuklarına mı.

17/10/2010

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..