Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '14

 
Kategori
Bayramlar
 

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 91. yılını kutluyoruz

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 91. yılını kutluyoruz
 

Yıllar önce İstanbul Kız Lisesinde okurken seçmeli dersimiz vardı ve ben müzik, resim gibi dersleri seçen diğer arkadaşlarımın aksine Latince dersini seçmiştim. İki yıl üst üste çok zarif ve genç Leyla Hanım isimli Latince öğretmenimiz ile ders yaptık benim gibi aynı dersi seçen 6 kız.
Çok şeyler öğrendim Latince dersinde. Ama en çok beni öğrendiğim bir atasözü etkilemişti. 'HİSTORİA EST MAGİSTRA VİTAE' yani 'Tarih hayatın öğretmenidir. 'diyordu bu Latince atasözü. Ne kadar doğru bir söz olduğunu ve tarihten ders almak gerektiğini yaşadıkça daha iyi anlamaya başladım. Bizim kültürümüzde de 'Tarih tekerrürden ibarettir.' şeklinde yorumlanan bu düşünce ne kadar doğru imiş. Ne yazık ki biz hala Tarihten bir ders alamıyoruz.
Bugün bu sözü niye hatırladın diyeceksiniz belki. Bütün televizyon kanallarında haber programlarında Karaman'daki maden faciasında yerin yüzlerce metre altında kalan 18 işçinin haberi anlatılıyor. Geçen günlerde Soma'da meydana gelen Maden göçüğünü ve yaşamını yitiren yüzlerce işçiyi unutmadık daha. Bu tekrarlayan kazalar bize tarihten hiç ders almadığımızı gösteriyor.
Yarın 29 Ekim. Cumhuriyetin kuruluşunun 91 . yılı. Bizler bu çok anlamlı günde özgürlüğümüzü bahşeden Aziz Atamızı ve silah arkadaşlarını anarak kutlamalar yapmaya hazırlanırken bu feci Maden kazası haberi ile sarsıldık
Aziz Atamız bizlere Cumhuriyeti emanet ederken aynı zamanda akılcılığı da öğütlemişti sözlerinde. Bizler emanetimizi bugünlere getirirken aynı zamanda bu düşünceleri de yaşamımıza uygulamalıydık.
Eğer akılcılığı yaşamımıza geçirebilseydik bugün Maden kazasında tekrar bir çok işçi yerin altında kalmazdı diye düşünüyorum.
Tarihten ders almayı bilmemız gerek..

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..