Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '18

 
Kategori
Tarih
 

Cyclopean Duvarlarını Dev Adamlar Yapmış

Cyclopean Duvarlarını Dev Adamlar Yapmış
 

Cyclopean Duvarlarını Dev Adamlar -Nazan Şara Şatana


Çocukken çok masal anlatırdım. Beş kardeşin en büyüğü ben olunca masal anlatmak bana kalmıştı. Hoş demek ki masallara karşı bir ilgim de varmış ki keyifle anlatırdım.

Benim hikayelerimde kimler olmazdı ki?

Krallar, prensesler, iyiler, kötüler, cadılar ve mutlaka devler.

Devleri tanımlarken o kadar büyük hayal ederdim ki, bir insan boyunun bazen beş katı derdim, kardeşlerimin şaşkın bakışları içinde arada bir bayağı bir abartır on katına kadar çıkardım. Hani bir dudağı gök yüzünde bir dudağı yer altında misali ile anlattıkça anlatırdım.

O zamanlar yazı yazmaktan ziyade anlatmakmış hevesim.

Devlerle alakalı birçok yazı okuduğumda da çocukluk günlerim gelir aklıma.

Ben bu masalları birinden mi duyar ya da okur anlatırdım yoksa hayallerimde öyle devasa olması gerekir diye mi düşünürdüm şimdi bilemiyorum.

Cyclopean Duvarlarının tek gözlü devler (Cyclope) tarafından yapılmış olduğunu okuduğumda heyecanlandım.

Lemurya’lılarla ilgili araştırmalarımda devasa yapılı insanların yaşadığını öğrenmiştim.

Miken Uygarlığında da tek gözlü devlerin yaşadığını okuyunca gerçek olduğuna inanmaya başladım.

Çok eskilerde yaşamışlar. Demek ki dünyanın birçok yerinde devler varmış.

Boşuna hikayelerde konu olmamışlar.

Miken Uygarlığına ait Cyclopean Duvarları Milattan Önce 14. ve 13. Yüzyıllarda yapılmış.

Tabi bütün bunlar Geleneksel Yunan Hikayelerinde geçiyormuş.

Hikayeler güzeldir. Hayal kurmanızı sağlar, ufkunuzu açar.

Bir başka hikâyede buluşmak dileğiyle…

 

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....