Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Dayanışma sınır tanımıyor

Dayanışma sınır tanımıyor
 

"Ege'de Bir Arada Var Olma ve İletişim Derneği" Logosu


Ülkemizde birkaç haftadır zor günler yaşıyoruz. Önce şehit haberleri ile sarsıldık ardından Van'da yaşanan deprem ile acılarımız bir kat daha arttı.

Deprem ile ilgili bazı çatlak seslere rağmen, insanlarımız olduğundan fazla duyarlılık gösterdi. Her bölgemizde yardım kampanyaları organize edilmeye başladı. Yerel yönetimler, bir çok kurum Van'a yardım tırları gönderiyor. Medya da bu konuda önemli bir rol oynuyor. Umarım en kısa zamanda bu yaraları sararız.

Uluslararası alanda da alanda da bu konuda önemli çalışmalar var. En basitinden, siyasi bir kriz yaşadığımız İsrail dahil olmak üzere bir çok ülke yardım etmeye hazır olduklarını belirtmişti. Komşumuz Yunanistan'da da, yaşadıkları ekonomik krize rağmen Van depremi için yardım kampanyalarının başladığını öğrendim.

Yunanistan'ın Midilli Adası'nda, Türk-Yunan dostluk ilişkilerinde önemli bir rol oynayan bir dernekten bahsetme istiyorum. "Ege'de Bir Arada Var Olma ve İletişim Derneği" diğer bir ismi ile "Siniparksi" olarak adlandırılan bu sivil topum örgütü, yıllardır Kuzey Ege'de bulunan Dikili ve Ayvalık'taki yerel yönetimler ve çeşitli sivil toplum örgütleri ortak dostluk etkinlikleri düzenlemektedirler. Ayrıca Kuzey Ege ile sınırlı kalmayıp İzmir'n Selçuk, Urla gibi ilçelerinde de önemli etkinliklerde bulundular.

1999 depreminde de çeşitli yardım kampanyaları düzenleyen bu derneğin, Van depremi için de bir kampanya düzenlediklerini öğrendim. Yayınladıkları bir bülteni adada bulunan yerel gazete, radyo v.b. tüm yayın organlarına göndererek yardım çağrısında bulundular. Göndermiş oldukarı bu metni sizler ile paylşamak istiyorum.

"Ege’de Bir Arada Var Olma Ve İletişim Derneği (Siniparksi)

İktinou 2, 81100 Midilli

Yunanistan

 

Midilli 25.10.2011

 

                                                              BASIN AÇIKLAMASI

Ege’de Bir  Arada Var Olma ve İletişim Derneği (Siniparksi) üyeleri adadaki yurttaşlara, depremden etkilenen Van çevresindeki Türk vatandaşlarına yardım toplama çağrısında bulunmaktadır. Bilindiği gibi, 7.2 richter ölçekli deprem, çok sayıda ölümün olduğu (uzmanlara göre sayının binlere ulaşacağı hesaplanıyor.) ve Van çevresinin Türkiye’nin en soğuk yerlerden biri olması nedeni ile özellikle kötü şartlarda binlerce insanın evsiz kaldığı büyük bir felakete neden oldu.

Gerekli olan malzemeler:

 -Battaniye

-Bebek bezi

-Sargı bezleri, bandaj v.b.

-Ayakkabı

-Fener ve Pil

Mazemeler, eski Valilik Binasında bulunan “Yunan Acil Kurtarma Birimi’nde toplanacak.

Malzemeler, Ayvalık’a gönderilecek, oradaki yerel deprem dayanışma birimi, deprem bölgesine ulaştıracak.

Ege’de Bir  Arada Var Olma ve İletişim Derneği (Siniparksi) üyeleri, ülkemizde yaşanan zor dönemlere rağmen, Midilli Halkının bu insani çağrıya, 1999’daki depremde olduğu büyük bir heyecan ile yapıldığı gibi cevap vereceklerine inanıyoruz."

Yukarıdaki bültenden de anlaşılacağı üzere dostluk ve dayanışma iyi ve kötü günde denizleri de aşarak sınır tanımıyor.

 
Toplam blog
: 20
: 851
Kayıt tarihi
: 29.07.10
 
 

İzmir'de doğup büyüdüm. Tarih,arkeoloji, dış politika v.b. bilim alanlarına ilgi duymaktayım. Bil..