Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '17

 
Kategori
Hukuk
 

Devlet önleyemediği suçlar için mağdura tazminat ödemeli

Devlet önleyemediği suçlar için mağdura tazminat ödemeli
 

Suç işleyen cezasını çekiyor, peki mağdura ne oluyor; bana ne onun çektiği cezadan. Devlet önleyemediği suçlar için mağdur olanlara tazminat ödemeli

Ama elbette hangi para ölüp gitmenin karşılığıdır ki? Hem ölen bir şey almıyor  yakınıma versen nolacak.

Devlet açısından da “Ne yapabiliriz ki?”

Asıl adaletsizlik bunlar; talihsizlik de diyebiliriz: Başımıza bir şey gelir failin dışında kimsenin suçu yoktur(o da zaten cezasını çeker) ve kimsenin yapabileceği bir şey  yoktur.

Ölüm ve ağır yaralamalar(kaçırma kaybolma vs. de)dışında suç mağduruna belki suçlunun malından alınarak(değilse devlet tarafından) suçun derecesiyle uyumlu belli bir miktar tazminat ödenmeli.

Tabii ki bu, suçlunun suçunun karşılığı değil; o çekecek cezasını ayrıca…

Ama ölümün karşılığının olmaması kötü tabi; tazminatla yetinecekler maalesef. Ama miktar yüksek olacak, kan parası neticede.

İşin aslı elbette kimseye bir şey olmasın, suçlar önlenecek… Önleyemediysen suçlu hapse, mağdura tazminat... Ben ölür giderim, çocuğum çoluğum maddeten rahat eder, mezarımda rahat uyurum hiç değilse…

Bilmiyorum sizi ama bana adil geliyor. Öldürüyor, cezasını çekiyor, hapse giriyor; bana ne bunlardan… Ben öldükten/mağdur olduktan sonra istersen serbest bırak…

Bana kalırsa adaletin bu ayağı topal…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..