Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '09

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Didim Barış Şenliği Başlarken...

Didim Barış Şenliği Başlarken...
 

31 Ağustos- 2 Eylül tarihleri arasında yapılacak "Barış Şenliği" programı açıklandı.

Üç gün sürecek şenlikte; spor etkinlikleri, söyleşiler, paneller, resim sergisi, folklor gösterileri ve konserler yer alıyor.

Bu yılki Barış Şenliğine, CHP Grup Başkanvekili Kemal Kılıçdaroğlu da "Temiz Toplum" paneliyle katılıyor. CHP Aydın Milletvekili Fatih Atay'ın yöneteceği panele, Didimli'lerin çok sevdiği sanatçı, CHP İstanbul eski milletvekili Berhan Şimşek de katılacak.(Panel,1Eylül saat 14.00'de, Belediye Düğün Salonunda)

Ülkemizin ve Dünyamızın barışa daha çok ihtiyacı olduğu bir dönemde bu tür şenliklerin, barışa katkı sağlamasını umuyoruz.

Suyun öbür yakasından gelerek, Didim Barış Şenliği'ne katılacak "Samoslu'lara da teşekkür etmek istiyoruz.

Ege Adaları arasındaki yakınlaşma, dostluk, barış, güven ortamı ne yazık ki, yeterince geliştirilemedi. Ege- Yunan adalarına günübirlik turlardan bile vize istenmesi, dostluğun ve barışın gelişmesinin önünde bir engel teşkil ediyor.

Her yıl geleneksel olarak yapılan Barış Yürüyüşü ve sonrası Barış meşalesinin yakıldığı Aytepe'ye, bu festivalin ruhuna ve Didim'in mitolojik yapısına uygun bir düzenleme yapılmalıdır. Didim için kalıcı bir meşale ve "Barış Anıtı" yapılmalıdır.

Şenliklerin, özellikle turizm bölgelerinin tanıtımına, geleceğine yönelik katkıları çoktur. Didim Belediye'sinin de bu yöndeki çalışmalarını çok olumlu buluyorum.

Şenliğin, her yaş grubuna uygun programları sunmuş olması da çok önemli...Şenliğin açılış gününde, "Didimli Çocuklar Barışı Çiziyor" resim yarışması ve sergisi, Belediye Kültür Parkta yapılacak.

Şenliğin, Altınkum etkinlikleri ise, ilkgün plaj futboluyla başlayacak, ikinci gün geleneksel koşu yarışması, Apollon Tapınağı- Altınkum arasında yapılacak.

Altınkum bölümünün son gününde Medusa- Aytepe "Barış Yürüyüşü" ve Barış meşalesinin yakılmasından sonra tekne turları yapılacak. Didim ve Samos Halk oyunları ekibi de Altınkum'da gösteri yapacaklar.

Şenliğin, son gün programları 21.30'da Haluk Doğanay'ın gösterisi ve ardından Haluk Levent'in şarkıları ve havai fişek gösterileriyle sona erecek...

Şenliklerin, Didim için yararlı olmasını diliyorum. Didimli'lere ve tatilcilere bol eğlenceler diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..