Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '17

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Didim'de, Müzikli Thales buluşması...

Didim'de, Müzikli Thales buluşması...
 

     Her kentin bir öyküsü vardır.

Kentler bu öyküyle anılır ve insanlar da bu öykünün peşine takılıp bu kentlere gelirler…

Didim de; sonunda kendi gerçek öyküsünü bulmuş oldu…

Didimli (Miletos) Thales’in 2500 yıl önce “kendini tanı” sözü, Didim’de karşılığını buldu…

İnsanlık tarihinin çok önemli değerlerinin, yeri yurdu, ulusu, kültürü ne olursa olsun Evrensel bir değerdirler.  Onlar Dünyanın ortak mirasıdırlar…

Didim’i herkes temiz deniziyle, temiz havasıyla, kumsalıyla, doğal ve kültürel yapısıyla az çok tanıyorlar ve biliyorlar. Tatillerini geçirmek için ilçemizi tercih ediyorlar…

Didim, evrensel bir kültürün üzerinde oturduğunu bilmesine rağmen bunu Didim’in tanıtılmasında kullanmayı yıllarca düşünmedi veya düşünemedi…

Tüm Dünya’da tanınan ve bilinen Evrensel kültürün bilimsel-tarihsel-felsefi- kişiliği olan Felsefeci, doğabilimci, matematikçi Thales, Didim ilçemizin sınırları içindeki Milet Antik kentli bir filozoftur.

     Felsefe tarihçileri, felsefeyi Milet Antik kentinde Milet okuluyla yani Thales’le başlatırlar…

Felsefe sorgulamadır. Sorgulama yapılırken: doğmalar ve din devre dışarı bırakılır ve akıl özgürce kullanılır…  

Thales’in yaşadığı dönem, günümüzden yaklaşık 2500 yıl öncesine denk geliyor.

Bu dönemde yaşam mitolojilerle iç içeydi. Her taraf tanrılarla doluydu. Mitolojik öykülerde doğa, insanüstü ve tanrısal güçlerin bir etkinlik alanı gibiydi. Tüm olgular tanrılara ve tanrısal ilişkilere göre başvurularak açıklanırdı.

Thales bu anlayışın yani mitolojik anlayışın dışına çıkarak, tanrısal güçleri devre dışı bırakarak aklını özgürce kullanmanın neticesinde varolanların kaynağını araştırmaya ve sorgulamaya başlamıştır. Thales,  tüm şeylerin sudan meydana geldiğini düşünmekteydi. Suyu arke (başlangıç- ilk- anakaynak) olarak kabul ediyordu. Bu bir devrimdi. Felsefi bir sorgulamaydı. Felsefe tarihçileri, Thales’in matematikçiliği, doğa bilimlerine katkısı bir yana bu sorgulaması nedeniyle onu ilk felsefeci olarak kabul ederler ve felsefeyi Thalesle başlatırlar…

Thales’e ait bilgileri ancak dolaylı yollardan aktarımlarla öğreniyoruz. Bu aktarımlar Aristoteles ve Herodot’a dayanıyor… Felsefenin Thalesle Miletos’da başlatılmasının temel nedeninin bu yöndeki ilk yazılı kaynakların Thales’e ve Miletos okuluna ait olmasından kaynaklandığını da belirtmek istiyorum.

     Didim’in Thales’e sahip çıkması, kendisine sahip çıkmasıdır. Felsefeci ve matematikçi yanıyla Thales’i tüm Dünya biliyor. Thales’in başlattığı bu düşünsel akıma Milet – Miletos- okulu diyorlar. Miletli Anaksimandros ve Anaksimenes de bu okulun önemli filozoflarıydılar.

     Deniz Atabay Başkanlığındaki Didim Belediyemiz, bu kültürel zenginliğimizin evrensel bir değer olduğu bilinciyle hareket ederek, geçen yıl ilk kez bir Thales Buluşması etkinliği gerçekleştirmişti. Daha sonra bu etkinliğin devamı niteliğinde Thales Matematik ve Felsefe okulu açılmasına yönelik çalışmaların ilk ayağı gerçekleştirilmişti.

     Didim Belediyemiz bu sene Thales Buluşmasının ikincisini 27 Mayıs Tarihinde Milet Amfi Tiyatro’da müzik eşliğinde gerçekleştirecek. Thales’in felsefeci  çağdaşlarını sempozyumda tanımaya çalışırken, Lübnanlı Arap sanatçı Rima Khcheich’in buğulu sesinden Arap müziğinin farklı bir yorumunu dinleme olanağı bulacağız.

     Görüşmek üzere…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..