Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '11

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'e Kent Ormanı

Didim'e Kent Ormanı
 

 

Didim hızla büyüyor... Çok önemli turizm tesisleri yapılıyor ve yapılmaya da devam ediyor...

Didim yat limanı ve beş yıldızlı otellerin Didim’e kazandırılmasından Didimliler olarak çok mutluyuz...

Filozoflar diyarı, mitolojinin ana vatanı, tarihle kültürle iç içe yaşayan Didim’in geleceği şekillenmeye başlarken; Didim için bir “KENT ORMANI” kurulması, Didim’in gündemindeki en önemli ve güzel bir konudur...

Kent ormanları bulundukları kentlere hayat verir, sağlık, estetik verirler. Kent halkının psikolojisine, beden ve ruh sağlığına önemli katkılarda bulunurlar... Kent ormanları olmayan yerleşim yerlerinin bir tarafı hep yavan kalır...

Türkiye’nin de taraf olduğu Uluslar arası Cenevre Sözleşmeleri 1992- Strasburg Avrupa Kentsel şartında da: Kentlerde doğa koruma alanlarının kurulması ve bitki kullanımının geliştirilmesi, açık alanların planlanması benimsenmiştir...

Her tarafa çok güzel tesisler yapabilirsiniz... Doğayı, ormanı ve en önemlisi insanı düşünmediğiniz zaman bunların bir önemi ve değeri olmaz...

Didim’e kurulacak bir “KENT ORMANI” tüm Didimlileri dolayısıyla, turizmi ve turizmcileri mutlu edecektir... Her tarafı betonlarla çevrilmiş bir kentte kimse mutlu olamaz, gelecek nesiller de bize lanet okurlar...

Didim’de çok önemli boyutta hazine arazileri bulunmaktadır... Bu arazilere beş yıldızlı otellerin, turizm tesislerinin yapılması çok önemlidir... Bu tesislerin işlerliği ve güzelliği ancak Didim'e kurulacak “KENT ORMANI” ile bir anlam bulacaktır...

DİTAP (Didim Turizm Altyapı Hizmet Birliği) Başkanı sayın Salih Bankoğlu, Didim’e Kent ormanı kurulabilmesi için, Didim Belediyesi arıtma tesislerinin bulunduğu alanda 1000 dönümlük bir alanın uygun olacağını belirterek, arıtmadan kışın saniyede 120 litre, yazın ise 260 litre su çıkmaktadır, bu suyun üçte birinin kurulacak bu orman için kullanılabileceğini, bu yönde de bir proje hazırladıklarını dile getirdi...

Düşünün ki: Nüfusu yüz binlerle ifade edilen bir kent dokusunda, kentin ciğerleri ormanlar tüm Didimleri mutlu edecektir... Daha önemlisi çevremizin doğal bitki örtüsünü oluşturan, her türlü ağaç türü de bu sayede korunmuş olacaktır... Çocuk parklarıyla, oturma banklarıyla çeşmeleriyle, oluşturulacak yürüyüş ve bisiklet parkurlarıyla, Kent ormanı bir çekim alanı olacaktır...

Didim’e “Kent Ormanı” kurulmasını Didimli’nin sesi Özgür- Ses gazetesi olarak yürekten destekliyoruz...

Bu projenin partiler üstü olmasını, siyasi çıkar taşımadan, tüm Didimlilerin ortak ürünü olmasını diliyoruz. Tüm partilerin, kamu kuruluşlarının, derneklerin kısaca tüm Didimlilerin “Kent ormanı “ projesine destek ve katkı sağlanmasını diliyoruz... Bunu özellikle de gelecek nesillerin bize iyi bir şekilde anması için de istiyoruz... Bunu mutlu, sağlıklı, bir Didim için de istiyoruz... Bunu çevreye, doğaya saygılı bir Didim’in oluşması için de istiyoruz... Didim’in yeşil dokusunun artması, örnek bir kent ormanı oluşturması için de istiyoruz...

Didim için yapılacak örnek, güzel çağdaş, doğa dostu tüm çalışmaların yanındayız... Kim yaparsa yapsın, yapanın siyasi kimliğini sorgulamadan destek veriyoruz...

Güzel, yemyeşil ve mutlu bir Didim için "Kent Ormanı Projesine evet diyoruz....

Erdoğan Şahin, Didim

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..