Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '06

 
Kategori
Dilbilim
 

Dilimiz yaşıyor mu ölüyor mu

Dilimiz yaşıyor mu ölüyor mu
 

Acaip " irite " oldum ya! " Simulasyon " olayı var ya hani… Geçenlerde bakan da aynı şeyi " deklare " etti. " Reyting " uğruna neler " refüze " edilmiyor ki! Ah şu yeni " jenerasyon " yok mu, hep kötü şeyleri " empoze " ediyorlar bize.

Daha ne örnekler var da içim el vermiyor yazmaya. Dilimiz adeta kuşatma altında ve biz buna seyirci kalıyoruz. Hatta dilin bu şekilde yozlaşmasına gönüllü olarak alet oluyoruz. Yani, sanki daha çok yabancı kökenli kelime kullanmak bizi böyle sanki daha bir kültürlü gösteriyor sanıp da şu kelimeleri kullanıyoruz ya, onu diyorum işte.

Dil yaşayan bir olgudur bunu kabul ediyorum. Ama özünden hiçbir şey kaybetmeden yaşamalı bence. Yabancı kökenli kelimeleri benimsedikçe, kendi özümüzden uzaklaşıyoruz farkında bile olmadan. İrite değil de rahatsız olalım. Deklare etmeyelim ilan edelim. Refüze de etmeyip gelin reddedelim. Jenereasyon da neymiş, nesil sözcüğünün nesi var ki?

Dükkan ve mağaza isimlerine ne demeli? Boncuk Center’ ler, Simit Land’ ler, Ali Baba Fast Food’ lar, daha neler neler… Yani dükkanın ismini böyle koyunca daha mı karizmatik oluyor, daha çok müşteri mi geliyor? Şöyle etrafıma bakıyorum da, sanki Türkiye dışında başka bir yerde yaşıyormuşum izlenimi veriyor bu tarz tabelalar. Nedir bu batı hayranlığı anlamıyorum. Ata’ mız medenileşmek adına batıyı örnek alalım demiş ama o vur dediyse de biz öldürmüşüz.

Belki inanmayacaksınız ama, ben İngilizce Öğretmenliği son sınıf öğrencisiyim. Evet İngilizce’ yi ve o dili öğretmeyi seviyorum. Ama bırakalım da İngilizce İngilizce olsun, Türkçe de Türkçe olarak kalsın. Dilimiz bizim özümüz. Onu hiçbir dile değişmeyelim. Başka dillerden çaldığımız sözcükler bize sevimlilik kazandırmaz, kültürlüyüz izlenimi vermez. Aksine, kaybettireceği çok şey olacaktır. Önce dilimizi, sonra da… sonrası malum…

Hadi bye bye!!!

Kalın sağlıcakla!

 
Toplam blog
: 152
: 1957
Kayıt tarihi
: 19.08.06
 
 

Ortada bir problem görüyorsak bu bizim de problemimizdir. Ve eğer 'birisi'nin bu konuda bir şeyle..