Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '16

 
Kategori
Sosyoloji
 

Dizilerle bozulmalar

Dizilerle bozulmalar
 

Dizi film seyretmeyen ben annemin bize gelmesi sonucu ister istemez arada dizilerden izlemek zorunda kaldım. Genel konuşamam izlediğim kadarları o kadar basit ve gereksizki. Bir kere nerdeyse tüm kanallar da her aksam iki dizi var. Neden herkes illa ki bir dizi seyretmek zorun damı? Olur mu tabiki izlemek zorunda! Toplum, gençlik nasıl bozulacak yoksa, nasıl beyin yıkanacak, nasıl kapitalistleştirilecek insanlar, nasıl sohbetten ananeden alıkonulacak, nasıllar uzayıp gidiyor.

Bir de reyting manyaklığı var diziler aman tuttu, beğenildi diye bir uzatma çabası içinde temelli özünden çıkıp saçma ötesi hala geliyor. Çok merak ediyorum senaristlerin içine siniyor mu bu yaptıkları yoksa kanalın sahibi istiyor diye mecburiyetten mi düzgün yamuk demeden ulayıp duruyorlar.

Yalanı, iftirayı, haksızlığı, adaletsizliği, doğrudan, ahlaklı olandan daha çok işliyorlar. Namus artık korunması gereken bir şey değilmiş algısı veriliyor. Çalışmak üretmekten çok eğlenen insan modeli revaçta. 

İnsanların sosyal medya paylaşımlarına baktığımızda herkes çocuğunu elinden gelen en iyi şekilde yetiştirmeye çalışan düzgün ebeveynler ama dizi izlemeye gelince çoğu için fren yok. Oysa o yamuk düşünceler en kolay bu şekilde işleniyor çocuklarımızın masum beynine.

Bir çok meale göre Bakara suresi 205. ayette "İş başına geçtiğinde bozgunculuk çıkarmak, ekini ve nesli yok etmek için didinir. Allah da bozgunculuğu sevmez." der yaradan.

Bizim ekonomimiz herkesin malumu ve maalesef neslimiz de bozuldu gidiyor. Zaten çocukarımızın öğrenimine verdiğimiz özeni eğitimine ve ruhsal yapısına asla vermiyoruz. Haram, helal, onur, şeref kavramları her geçen gün önemini yitirmekte. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diye bir şey yok. Senin çocuğun düzgün yetişse bile düzgün olmayan arkadaşlarının etkisinde kalmayacak diye bir şey yok.   

Neslimiz çok kötü bozuluyor. Tüm Müslümanım diyenler,  tüm Türküm diyenler taşın altına elini koymalı ve bu yobazlaştırma eylemine dur demeli. Bilgi, edep, ahlak, etiklik veren diziler için biligili, edepli, ahlaklı gençlere imkan sağlanmalı. Üç beş ulusal kanalın tekeline insafına bırakılmamalı topluma yön verme işi.

Madem eğitim önemli, madem eğitim evde başlar, madem birinci öğretmen anne o zaman evvela anneyi kurtarmamız lazım  uyutan, uyuşturan, yozlaştıran ahlaksızlaştıran dizilerden.  

 
Toplam blog
: 36
: 466
Kayıt tarihi
: 22.05.11
 
 

37 yaşındayım. Çankırı'da doğdum. Yurt dışında yaşadım. Evliyim ve 2 çocuğum var. A.Ü Turizm-Otel İş..