Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '18

 
Kategori
Kitap
 

Doğan Hızlan - Yaşamdan İzler (Yazının Seyir Defteri 1)

Doğan Hızlan - Yaşamdan İzler (Yazının Seyir Defteri 1)
 

O gün her şey Özdilek'e gitmemle başladı.
İşim yoktu ama hazır gelmişken kitaplara bakayım dedim. Çünkü bir markette benim tek ilgi alanım kitaplar ve müzik albümleridir. İyi ki bakmışım. Kitapların arasında gezerken gözüme bir isim çarptı: Doğan Hızlan. Kendisinin ne kadar büyük bir gazeteci olduğunu benim gibi gazeteci olmak isteyen herkes bilir. Üstelik bir değil iki kitabı birden vardı. İkisini de inceledim. Baktım köşe yazılarından oluşan bir derleme ikisi de ayrıca birbirinin devamı niteliğinde. Sadece 1 ve 2 diye ayırmışlar. Birinci kitabı aldım üstelik fiyatı da çok uygundu. Eve giderken hadi yine iyisin İSO, okuyacak kitap buldun kendine, üstelik Doğan Hızlan dedim! Hayat işte, o kadar araştır, takip et, internetten yazılarını oku bir gün karşına çıkıverir. Ya kitabıyla ya kanlı canlı. Benim kitapla oldu ama canlı da olur neden olmasın. İmkansız değil ya! Okurken gözüme çarpan detayları sizinle paylaşmak istiyorum.

1- Arada jenerasyon farkı olduğu için benim bilmediğim kelimeler, deyimler olabiliyor. Bilmediğim yeni kelimeler öğrendim, mutluyum!

2- Daha önce adını bile duymadığım yazarlar, şairler, ressamlar ve edebiyatçıları okudum. Onların ne kadar önemli olduklarını okudum. Notlar aldım. İsimlerini tek tek araştırıp, kitaplarını bir bir okuyacağım. Tıpkı Doğan Hızlan'ın da söylediği gibi. Yoksa okuyup okuyup geçmesini ben de bilirim!
Örnek vermem gerekirse bu isimlerden bazıları şunlar: Ahmet Erhan, Ayşe Yalazan, Bilge Seyidoğlu, İnci Enginün, Ali Nihat Tarlan, Metin Demirtaş, Eray Canberk, Talat Sait Halman, Sennur Sezen, Mehmet Başaran, Enis Batur, Füsun Akatlı, Turhan Ilgaz, Bülent Dikmener, Çetin Özbayrak, Arif Damar, İsmet Kür, Leyla Erbil, Sait Maden, Güngör Dilmen, Halil İbrahim Bahar, Aydın Hatipoğlu, Hulki Aktunç, Seyhan Erözçelik, Peride Celal ve daha niceleri...

Kitabın ikincisini almak için sabırsızlanıyorum. Onu da yazacağım ama önce lütfen biri beni Özdilek'e götürsün!

 
Toplam blog
: 25
: 149
Kayıt tarihi
: 21.07.17
 
 

"Ünlülerle röportaj yapan, röportajları yerel gazetelerde ve dergilerde yayınlanan, gazeteci olma..