Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Doğu Karadeniz denen cennet

Doğu Karadeniz denen cennet
 

otobüsten çektiğm bir manzara


Siz hiç kendi kendiyle söyleşi yapan birini gördünüz mü? Ben de görmedim. Ama birazdan göreceğim.Tatilimi sizlere anlatmak istedim. Ama baktım ki çok uzun bir yazı olacağa benziyor, ben de böyle bir yöntem buldum. Belki komik belki farklı ama bence güzel..Bakalım bakalım şöyleşi soruları neder..Cevapları nasıldır.

Bu yıl kaçgün tatil yapabildin:Net 9 gün.

Vay canına 9 gün haaa...Helal olsun..

Peki neresiydi bu yılki tercihin?: Doğu Karadeniz.

Arabaylamı?: Hayır.Bir tur firmasıyla.Yani otobüsle

Kimle gittin: Eşimle

Peki ya çocuklar: Onlar baba anneleriyle yazlıkta kaldılar.

Vayy..romantizm haa..?: Yok canım ne romantizmi..Uzun yola çocuklarla çıkma cesareti

bulamamak benimkisi..

Peki nerelere gittiniz turla: Erzurum, Rize, Trabzon, Çayeli, Çamlıhemşin, Ayder Yaylası, Uzungöl Yaylası, Kayabaşı Yaylası, Giresun, Ordu, Fatsa, Ünye, Akçaabat, Sümela Manastırı, Zigana, Samsun, ee daha sayayım mı?

Say say:İşte geçişlerde de Fırtına deresi, Ovit dağları, Trabzon Atatürk köşkü, Bandırma vapuru, Ayasofya cami, Erzurum Yakutiye medresesi, Çifte minare medresesi, Aziziye tabyası, Erzurum kongre binası, İspir, Çorum, çay fabrikası, çarşılar, pazarlar, falan..

Peki genel olarak nasıl değerlendirirsin: Alice harikalar ülkesinde masalı gerçeğe dönüştü..

Alice kim yaaa?: Eee beenn..

Peki ya harikalar ülkesi neresi?: Tabi ki Doğu Karadeniz’in tamamı..

Yani ne demek bu şimdi: Şu demek..Bir yağlı boya tablo koydular önüme..Ben bu tablonun içine girdim ve bir hafta gezdim..

Yani o kadar güzeldi öylemi?: Güzel çok yetersiz bir kelime..Fevkaladenin fevkindeydi.

En çok hoşuna giden şey neydi peki?: İliklerime kadar üşümek..

Üşümenin neresi güzel?: Niye siz Adana’da yaşamıyor musunuz?..Ağustos’ta üşümeyi hayal edebilir misiniz Adana’da?

Peki en sevmediğin şey ne oldu?: Rize’nin sözüm ona meşşşhhuurr kuru fasulyesi..Yani kuru fasulyeyi hiçbir zaman sevemedim de..

En çok dikkatini çeken şey neydi?: Adım başı minare vardı..Neredeyse her evin yanında var yani.

Peki en ilginç bulduğun şey neydi?: Bir metrekare bile düz arazinin olmaması..Her yer eğimli..ve bir avuç toprağı bile boş bırakmamışlar ekmişler..

Ne ekmişler?: Fasulye, mısır ve tabiki çay..

En garip bulduğun şey neydi?: Neredeyse her evin bahçesinde ya da çok yakının da bir yada birkaç tane mezarın bulunması..

En çok nereden etkilendin:En çok ayder yaylasından etkilendim..Ama Kayabaşı yaylasında nefesim kesildi..Büyülendim

Yani?: Yanisi şu; yok böyle bir şey..Bu güzellik nasıl yaratılmış hala aklım almıyor..Akıllara zarar anlayacağın..

Peki blogerlara bir mesajın varmı?: Olmaz mı? Benim gibi yıllardır tatil deyince aklına deniz kıyıları gelen cümle blogerlar..Antalya, Alanya, Bodrum, Çeşme, Marmaris, Kuşadası v.s. müptelaları..Yahu biz ne eksik yaşamız hayatı..Biz ne çeyrek görmüşüz bu ülkeyi..Meğer neymiş madalyonun diğer yüzü..Cennet diğer yüzde arkadaşlar..Biz yanlış tarafta takılı kalmışız.


Tavsiyemdir diyorsun yani Sıdıka’cığım. Öylemi?: Ya Bacım sen ne diyon? Tavsiyemdir, ısrarımdır, vasiyetimdir..Ne dersen de. Ama şunu de..Ölmeden Doğu Karadeniz’e gitmezseniz kimse arkanızdan güzel yaşadıydı rahmetli demesin..Yani imkanı olan arkadaşlar uzun yol demeyin, zahmetli demeyin..Mutlaka gidin..Dönüşte de bana yazın..

Peki eğlence yemekler falan nasıldı?: Eğlence hergece süperdi..Ancak yemekler için pek aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef..

Neden?: Şöyle derler..Bir Adanalı’yı ve Antep’li yi dışarıda doyurmak çok zormuş.Buna yüzdeyüz katılıyorum..acı yok, salça yok, yayla otellerinde alkol kesinlikle yok..

Tavsiye edeceğin yemek: Kaygana ve Muhlama

Tavsiye etmeyeceğin yemek: Kara lahana çorbası ve kuru fasulye...

Son sözün: Şu olabilir..Bu tatile gerçekten çok ihtiyacım vardı..Ancak Doğu Karadeniz demek, sadece tatil demek değil aynı zamanda psikoterapi demek..Ayder ve kayabaşı yaylasında kaLdığım birer gün inanın ömrümün son iki yılını bana geri verdi..Bu güzellikler içinde doğup, büyümüş olan bütün Karadeniz’lileri de acayip kıskanıyorum..O güzelliklerin kıymetini milletçe bilmemiz ve de korumamız lazım..

Peki malum Karadenizliler en güzel fıkralara konu olmuşlardır..Siz de fıkra misali olaylar yaşamadınız mı?: Yaşamaz olurmuyum?..Karadeniz insanlarını ve öğrendiklerimi bir başka blogda yazmak isterim..çünkü oraya bir girersem sabah olur..

Peki Sıdıka’cığım söyleşi için teşekkür ederim..Rica ederim benim için zevkti..Tekrar görüşmek üzere..

Sevgiyle kalın..

 
Toplam blog
: 14
: 1345
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

Sıdıka ben. Her zorluğuna rağmen hayatı, ağlamayı bilmeme rağmen gülmeyi, unutmamama rağmen kin t..