Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '07

 
Kategori
Kitap
 

Dost Can Deniz

Dost Can Deniz
 

Ne güzel bir isim ve soy isim. Yazdıklarına bakılırsa kendi de güzel bir insan.

Sizlere bugünlerde okuyor olduğum kitaptan bahsetmek istiyorum. Kitabın ismi “Cesur Sorular” (Kendi Yaşam Koçunuz Olmak İçin 101 Soru)

Öncelikle kitabı okurken gerçekten cevaplandırmanız gereken 101 soru var. Bazıları sıkıcı, bazıları zor, bazıları da ele veriyor kendinizi. Kitabı bitirmemek için elimden geleni yapıyorum. Hani küçükken bir büyüğünüz kahvehanede size gazoz söyler de sizde onu bitirmemek için yudum yudum içersiniz, ben de bu kitabı yudum yudum okuyorum her an bitecek de ortalıkta kalacağım diye korkuyorum.

İşte size kitabın can alıcı yerlerinden bir alıntı;

“Kitaplar okuyarak, seminerlere giderek, terapistinizle ya da koçunuzla zevkli ve aydınlatıcı konuşmalar yaparak, meditasyon-yoga yaparak hatta eylem planları yaparak yaşamınızı değiştirebileceğinizi sanıyorsanız aldanıyorsunuz.

Neden eyleme geçmek için bekliyorsunuz? Neden korkularınız sizi kontrol ediyor hala? Neden hala ilerlemiyorsunuz? Yoksa kişisel gelişim adına öğrendiklerinizin sizin adınıza kendi kendilerine bir şeyler yapacağına mı sanıyorsunuz? Size bir haberim var: Bütün o bilgiler, öğrendiğiniz metotlar, felsefeler, yaklaşımlar, teknikler ancak siz onları kullanırsanız işe yarayacaklar!

Albert Camus “ İnsanoğlu kendi olmayı reddeden tek yaratıktır! ’’ diyor. Kendinizle mücadele etmeyi bırakın. Bu kazanması imkân olmayan bir savaş. Direncin değişimin doğal bir parçası olduğunu fark edin. Kendi kendinize kendimle fikir ayrılığına düşme hakkımı koruyorum deyin. Mutlu olmak için hayallerinizdeki o varış çizgisini geçmeyi beklerseniz kendi kendinizi mutsuzluğa mahkûm etmiş olursunuz. Şunu kabul edin: Bir varış çizgisi bir teslim tarihi yok. Onun yerine her gün gelişiminiz için attığınız adımlardan mutlu olmayı deneyin.”

Nedense bu tür kitaplar bizi biraz olsun silkeliyor. Ben inanıyorum ki bu kitabi yazan Dost Can Deniz de kendi hayatını gerçekleştirirken yaşadığı mücadelelerin sonucunda böyle güzel bir kitap yazmış. Ve kendi hayatı için çıktığı yolda etrafında hayatlarını değiştiren bir sürü insan yaratmış.

Ben kendimle mücadele etmeyi bıraktım.Artık nasıl olacağını ya da nasıl olması gerektiğini düşünmeden eyleme geçiyorum.

Ya siz?

 
Toplam blog
: 52
: 7250
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

1971 Fethiye'de doğdum.  2000 yılından beri evliyim. Büyüğü 29, 17 yaşında, diğeri 12 yaşında ü..