Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '14

 
Kategori
Deneme
 

Dua, akıl ve ilim

MEMLEKET DUA İLE DEĞİL, İLİMLE KALKINIR.?

ALLAH BÜTÜN DÜNYA NİMETLERİNİ SABAHTAN AKŞAMA KADAR YALVARIP YAKARANA DEĞİL, SABAHTAN AKŞAMA KADAR ALIN TERİ DÖKÜP ÇALIŞIP ÇABALAYANA VERİR.?

Ben dua edilmesin diye bir şey demiyorum. Sakın beni yanlış anlamayın. Dua insanı en azından motife eder ama sadece dua etmekle Müslümanlar bir adım öne çıkamazlar.

Dünyada söz ve karar sahibi olamazlar. Bugün dünyada güç ekonomi ile elde ediliyor. Üretimle, çalışmakla, katma değer üretmekle olur.

Bugüne kadar gökten yağmur, kar ve doludan başka bir şey inmez yere. Allah sadece gökyüzünde mi ki, atsın her şeyi gökten avucumuza. Allah her yerdedir. Onun için dua et motife ol. Çalış kazan ye, iç...

İşte hayatta yapacağın tek şey bu, her şey bu kadar basit, bundan gerisi hep teferruattır. 

Ama sen aklın sıra kurnazlık edip, çalışmadan kazanıp yemek istiyorsun... Yok öyle üç kuruşa beş köfte. Bedava yemek, içmek...

Sen kiminle oyun oynuyorsun o küçücük aklınla. Kendini mi? Yoksa sen haşa Allah'ı mı kandıracaksın..! Bre ey! Benim gibi, aklı kıt adam. Kuş beyinli, balık hafızalı...

Daha ben, benim gibi, ahsen-i takvim üzere yaratılmış olan güzel insanlara ne diyebilirim...

Aklınızı başınıza alın. Yoksa herkese onursuzca el avuç açıp, yalvarıp, yakarır, insan olmanın hazzına varmadan, bir leş gibi ölür, gidersin…

MEMLEKET DUA İLE DEĞİL, İLİM, İRFAN ÜZERE ÇALIŞIP, ÇABALAYIP KAZANMAKLA, ALIN TERİ DÖKÜLEN EMEKLE KALKINIR.?

 

Not: Yukardaki sözlerimi de sakın kimse yanlış anlamasın. Ben o sözleri  birilerine hakaret olsun diye söylemedim.

02. 007.2014

Cahit KARAÇ 

 
Toplam blog
: 124
: 519
Kayıt tarihi
: 27.09.11
 
 

1953 yılında Kahramanmaraş İli, Elbistan İlçesi, Akveren Köyü doğumluyum. Ankara Kimya Meslek Lis..