Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Duble yol modası geçti mi?

Duble yol modası geçti mi?
 

Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya ve Ankara-Ulukışla ile Konya-Ulukışla arasında yolculuk yaptığım zamanlar; aklıma hep bu karayolları araçları niçin durur. Bir akaryakıt parasına dümdüz ovalarda neden duble(çiftli) yol yapmazlar diye hayıflanır dururdum. Önce kamu araçları atıl bırakılıyor. Sonra da zarar ettiği ileri sürülüyor.

Aslında devletin kasasından hep daha çok para çıkıyor. Bu defa müteahhit kar farkı ilave ediliyor. İnşaat kalitesinden çalınıyor. Neyse esas konum bu değil. Onca kolay yapılacak yolları geçmiş dönemlerde akıl edip de yapmadılar. Bu iktidar bunun farkına vardı, popüler bir renklamla kolları sıvayıp kolay güzergahlar, standardı incelemezsek yapılıverdi. Ancak hep basit kolay güzergahlar yapıldı, genel olarak.

İşte örnek; Malatya-Gaziantep karayolunda yine kolay yerler yapıldı (Ama orta refüj bölünme çalışması henüz yapılmadı) Ama esas önemli ve tehlikeli ve arazi topoğrfyası zor olan kısımlar hala ya hiç dokunulmadı yada birkaç dozer darbesi ile beklemede.

Bu bağlamda, Sürgü-Erkenek, Erkenek-Maltepe(Gölbaşı) , Çağlayancerit yol kavşağı- Pazarcık (K.Maraş) arası yani Haydarlı-Pazarcık arası yol çalışmasında gözle görülür bir faaliyet yok. Halbuki esas kazalarda bu güzergahlarda oluyor. Erkenek Tüneli yıpranmış, geniş araç ve tüksek yük durumlarında tünel içinde tıkanmalar oluyor. Çift şerit kullanılamıyor, bu yabancı sürücüler ve sanayi mantaj parçaları naklinde zorluklar çıkmasına neden oluyor.

Yapılan kısımların serpme asfalt yenilemesi bu yıl mevsiminde yapıldı. Seçim neden olabilirmi gelecek yıllarda göreceğiz. Platform bitmiş kısımların bölünme ve orta refüj çalışması bir an önce yapılmalı. Aksi halde bazan dört araç bir birini sollar hale geliyor. Yada yarış pistine dönüyor. Öncelikle Göibaşı-Maltepe arası bölünmeli ve ışıklandırılmalıdır. Bu güzergahta şehir içi dolmuş bile çalışmakta, fakat yol ortası bölünüp ışıklandırma yapılmamıştır. Bu iki km. lik yol güzegahı çevresi yapısal yönden de boş değildir.

Gaziantep'e ve Kahramanmaraş'a doğru yoğun trafiğin olduğu, Doğu anadoluyu Akdeniz ve güneye bağlayan, en önemli, stratejik de önemi olan bu yolun, hemzemin geçitleri var. Pazarcık kent batı çıkışında ve Narlı'da. Bu iki geçide de bir an önce üst geçit yapılarak, geliyorum diyen kazaların önlenmesi gerekir. Bu güzergahtaki hemzemin geçitler çok tehlikeli çünkü elektrikle çalışan çekici makinalar (Lokomotif yerine) Sessizce hareket ettiğinden tehlike daha da yakın olmaktadır.

Yapılacak olan bu kısımlardaki duble yolla birlikte bu üst geçit tesisleri yapılmazsa, yapılan tüm çalışmalar yarım kalmış sayılır.

İlgililerin ve yetkililerin yapımın her aşaması için ivedilikle çalışmaya başlaması gerekmektedir.

 
Toplam blog
: 376
: 1841
Kayıt tarihi
: 06.07.07
 
 

Hayat herkes için aslında yalnızlıktır. hiç kimsenin doğal garantisi yoktur. (Günlük atüel haberl..