Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '11

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Dünya diabet günü

Dünya diabet günü
 

DİYABET GÜNÜ


14 KASIM DÜNYA DİABET GÜNÜ KUTLU OLSUN

12  senelik diabetli (şeker hastası) olarak her gün parmak ucumdan minik bir damla kan ile şeker düzeyimi ölçüyorum. Doktorumun söylediklerine göre kolumdan bacağımdan ya da göbeğimden insülin iğnemi yapıyorum.

Her gün 30 dakika yürüyorum. Yemeklerime dikkat ediyorum. Bütün bunları yaparken hiç zorlanmıyorum.

Parmağımın ucu 12 senedir hiç acımadı. Kolum, bacağım ya da göbeğimin insülin iğnesi olduğundan haberi bile yok. Çünkü iğne, sivri sinek iğnesinden daha ince ve kısa, üstelik üstü silikon kaplı olduğu için hissetmek mümkün olmuyor.

Kısacası bunların hiçbirinden korkmayın demek istiyorum.

Her gün 30 dakika yürümek hiç zor değil, zorda kalırsam evin içinde odalar arasında bile yaptığım oldu. Herkes yapabilir.

Perhiz mi? en kolayı. Şekerli gıdalar zaten sağlığa zararlı. Çok istediğim zaman her yerde satılan diabetik ürünler var. Tatlandırıcılar  var.

Öncelikle şişmanlamamak hareketli olmak insanı şeker hastası olmaktan koruyor. Ama yine de ben size;

Diabetsiz, sağlıklı ve keyifli günler dilerim.

Ama siz gene de eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın şeker denen zararlı maddeyi hayatınızdan çıkarın. Çünkü hiç bir şeye faydası yok.

Ülkemizde 2.6 milyon diyabetli ve 2.4 milyon diyabet adayı olmak üzere toplam 5 milyon kişi diyabetle mücadele ediliyor.

1921 yılında insülini bulan Fredrick Bantig'in doğum yıldönümü anısına, her yıl 14 Kasım'da Dünya Diyabet Günü düzenlenerek, çeşitli etkinlikler yapılıyor.

1991 yılından beri düzenlenen, Dünya Diyabet Günü'ne dünyanın 125 ülkesinden, Uluslararası Diyabet Fedarasyonu üyesi 150'yi aşkın kuruluş katılıyor. Ülkemizde bunlardan biri.

Diabetlinin Haklarınızı Biliyor musunuz?


Bunlardan ilki ihtiyacı olanlara ücretsiz insülin sağlanması,

İkincisi ise evde kan şekeri ölçümünün yaygınlaştırılması. Yani ölçme aleti verilmesi.

Herhangi bir devlet hastanesinden ikisi de ücretsiz temin edilebilirsiniz.

Haklarınızı kullanın.

Bülent Selen 

 
Toplam blog
: 89
: 985
Kayıt tarihi
: 09.07.10
 
 

Marmara Üniversitesinde  İşletme okudu. İstanbul Üniversitesinde yüksek lisans yaptı.  Dış Ticare..