Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dünya kadınlar günü

Dünya kadınlar günü
 

GEÇ KALMIŞ BİR 8 MART GÜNÜ.


Geç kalmış bir 8 Mart Dünya Kadınlar günü yazısı bu. Yine hemcinslerim, yine ben yine kızgınlık, çaresizlik.

Kendi adıma çaresizlik değil. Onların adına çaresizliğe duyulan bir öfke.

Bu ülke ‘eşit işe, eşit ücret talebi ‘ gibi haklı bir sebep ile ortaya çıkan 8 Mart Dünya Kadınlar gününü anlamaktan bu kadar uzakken niye diretirler ki bunu anlatmaya. Kapitalist sistem, hep yaptığı gibi Dünya Kadınlar gününün içini boşaltırken suni olarak- aynı zamanda, entel dantel gibi kişiler de Dünya Kadınlar Günü nün bizim bilmediğimiz sandığımız kısımlarını tartışa tartışa bitiremediler. Yani bu iki ucuda kızgın bir değnek. Bir sistemin istediği gibi bir kutlama. Ne için ortaya çıktığı anlaşılmasın diye uğraşılan bir gün.. Bir de aydın takımının unutturmak istemediği sol bir düşünce durumu var. Eşit işe, eşit güç, Bunların ikisi de maalesef doğrudur. Doğru olmayan şey bunların bu ülke için geçerli olmayacağı hakkında. Belki 8 Mart Dünya Kadınlar Gününü tekrar tekrar hatırlatmak lazım bu dünyaya, belki emek olarak hatırlanmasa bile yine de hatırlanmalı. Ama bunlar Türkiye' deki kadın sorunsalının köküne inmekten çok uzak, Yalnız ve güzel ülkemin kişiliksiz kadınları diyeceğim, bunu en son dediğimde, işyerimdeki bayan hayır ben ezilmiyorum diye neredeyse beni harcayacaktı. Türkiye Cumhuriyet’inde Kadın olarak ezilmediğini söylemek ve eşit olmak demek araba sahibi olmak demek değil, yada kitap okumak değil, gidip kafayı çekmek de değil. Türkiye’de bunu söylemek demek, kendini olduğu gibi ifade etmek demektir. Gerisi tekniktir. Daha ülkemde bunun teorisi bile yapılamazken, oturup ta yılın belli günlerinde işin tekniğini çözmek de ne demek oluyor. Ülkemin kadınları, henüz düşünemiyor. Emekleme döneminde bile değil düşünce olarak. Bundan sonrasını konuşacağız, belki binlerce defa, binlerce hikaye okuyacağız ve kadın olmak ne demek bu ülkede, göreceğiz. Kendim ben olmayı ve kadın olmayı öğrenirken, toplumda herkesin de bunu öğrendiğini zannettim.Birde geriye dönüp baktım ki, hala ilkokul yıllarındaki kadın hakları.Bu ülke hiçbir arpa boyu kadar bile yol almamış bu konuda AYRIK OTUM.

 
Toplam blog
: 16
: 542
Kayıt tarihi
: 18.08.09
 
 

1971 Kars doğumluyum. Ama karadeniz kızıyım. Babamın mesleğinden dolayı eğitim hayatım farklı yerler..