Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dünya Tiyatrolar Günü'nü kutlayalım

Dünya Tiyatrolar Günü'nü kutlayalım
 

Beyoğlu'nda genç pandomim sanatçıları ile birlikteyim.


Bugün ‘’ Dünya Tiyatrolar Günü’’ dür. Her yıl 27 Mart tarihinde kutlanan bu günde topluma mesaj vermek, geleneksel hale gelmiştir. Bu yıl ben siz sevgili tiyatro severlere bir mesaj yayınlama kararı aldım.

‘’ Tiyatro ilk çağlardan bugüne insanoğlunun çok önemli bir ihtiyacı olan gösteri sanatıdır. Tarihsel süreçte her şehirleşme ve yerleşme planında anfi tiyatrolar ve bu sahnelerde oyuncular görürüz.

Günümüzde tiyatro yeniden toplum yaşamı için vazgeçilmez önemini yeniden kazanmaya başlamıştır. Tiyatrolar seyircisi ile yeniden barışmıştır.
Devlet Tiyatroları bu yıl 60. yılını kutlamakta ve etkinliklerini Hakkari’ye kadar yaymıştır. Devlet tiyatroları sahnelerinde 42 oyun oynanmaktadır.

Bu sanata kendini adamış kıdemli tiyatro sanatçılarımız, perdelerini her zamanki özverileriyle buldukları ya da bulabildikleri her yerde açma misyonunu sürdürmektedir.

Bugün her alışverişinde 5 ile 10 arasında sinema salonu açan işletmeciler, bu salonlarından birini tiyatro sahnesi olarak yeniden düzenleseler, bu sanata çok büyük hizmet etmiş olurlar. Ve kaliteli yaşam adına önemli bir misyon yüklenen tiyatro ile bilinçli bir müşteri potansiyeli yaratırlar.

Tiyatroya kendi kültürel zenginliğimizden yeni oyunlar kazandırmak, yeni tiyatro yazarları için teşvik ödülleri vermek, daha güçlü sahne prodüksiyonları oluşturmak, türkçemizi bize yeniden hatırlatacak diksiyonu düzgün tiyatro oyuncularına destek vermek adına bugün bu hatırlatmayı yapmayı bir görev biliyorum.

Ben tiyatro yönünden çok şanslı bir neslin ferdiyim. İstanbul’da tiyatro adına şaheserler yaratan Ali Poyrazoğlu, Bülent Erbaşar, Engin Cezzar, Ulvi Uraz, Erol Günaydın, Şefik Döğen, Altan Erbulak, Cahit Irgat, Haldun Dormen, Muadelet Tibet, Yıldız Kenter, Müşfik Kenter, Nisa Serezli, İsmet Ay, Gencay Gürün, Erol Keskin, Suna Keskin, Ayfer Feray, Bedia Muvahhit, Haluk Bilginer, Nedret Güvenç, Münir Özkul, Tolga Aşkıner ve diğer tiyatro sanatçılarını yakından tanıdım ve oyunlarını seyrettim. Çoğu tiyatronun kulisinde bu usta oyuncularla sohbet etme şansım oldu. Onlardan çok şey öğrendim.
12 yaşında tiyatro sahnesine adım attım. İstanbul’da tiyatro kurdum. Çocuk oyunları yönettim ve oyun yazarlığı yaptım. Sahne ışığının benim yaşamıma katkılarını her zaman büyük bir gururla ifade ediyorum.

Bir toplumun uygarlık ölçüsü tiyatro salonlarının dolması, her gece perdelerini açması ve sanatın diğer dallarına ilgisi ile ortaya çıkar.

Bugün tiyatrolar ücretsiz perdelerini açıyor. Siz de katılın bugün bu etkinliklere ve alkışlayın tiyatro sanatına emeği geçenleri.

Bu dünyadan göç eden rahmetli oyuncularımızı, bana kattıkları tiyatro sevgisi için rahmetle anıyor, yaşayan tiyatro sanatçılarımızın ‘’Dünya Tiyatrolar Günü’’nü gönülden kutluyor, her birini yürekten alkışlıyorum.

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..