Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Dünyanın bize ait olduğunu sanıyorduk... Yanılmışız. (The Day the Earth Stood Still (2008))

Dünyanın bize ait olduğunu sanıyorduk... Yanılmışız. (The Day the Earth Stood Still (2008))
 

...


Eğer DÜNYA ölürse, SİZ de ölürsünüz
Eğer SİZ ölürseniz, DÜNYA hayatta kalır…

Herkesin bir matematiği vardır diye söylemişti arkadaşımın biri. İlk duyduğumda hemen anlayıvermiştim ne demek istediğini. Matematik, insanların belleğinde korkulacak bir bilim dalı olarak işlenmiştir yıllarca ve öyle olmaya devam edecektir de… Bunu yıkmanın zorluğunu bu mesleğin içinde yaşadığım 10. yıldan sonra kesinlikle anlamış olduğumun farkındayım. Herkesin bir korkusu(matematiği) vardır.

Biz insan olarak bizden farklı yapıda olan varlıklardan korkarız. Var mıdır yok mudur tartışmasına girmek ne kadar doğrudur bilinmez ama bir uzaylı kavramı vardır ki, onlarda kendilerinden farklı bir yapıya sahip olan insanlardan ve insanların yapabileceklerinden korkarlar. Bu düşünceye neden mi kapıldım dersiniz. 1951 yılında dönemin şartlarında sinemalarda gösterilmiş, senaryosu itibari ile hala günümüzde geçerliliğini koruyan bir filmde yaşananlardan dolayı…

***

Bu hafta Osmanlı Cumhuriyeti, A.R.O.G., Muro: Nalet Olsun İçimdeki İnsan Sevgisine, Issız Adam filmlerinin gölgesinde geçen bir hafta olacak benim için. Nedeni mi?

Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Kathy Bates’in yer aldığı, 1951 yılında çekilen aynı adlı filmin yeniden çekimi olan bilim-kurgu klasiği The Day the Earth Stood Still' e ait 7 dakikalık fragman yayınlanınca merakım bin kat daha artmıştı birkaç hafta evvel.

Robert Wise yorumuyla 1951 yılında bilim-kurgu sinemasına öncülük eden filmin yeni versiyonunun yönetmen koltuğundaki isim Scott Derrickson olacak ve Keanu Reeves'ı uzaylı "Klaatu" rolünde izleyecek olduğum film, 12 Aralık 2008' de tüm DÜNYA ile aynı anda ülkemizde de gösterime girecek ve ben hemen beyaz perdeli bir sinema salonuna koşacak ve izleyecektim.

Bayramın dolayısıyla verilen aranın son iş gününde heyecanla sinemanın yolunu tuttum. Kendi kendime hayaller de kurmuyor değildim. "Her türlü özgürlüğe sahipsiniz, ama bu size sorumsuzca davranma hakkı vermez. Sizin bu sorumsuz davranışlarınız tüm evreni kaosa sürüklüyor, buna tolerans gösterilemez. Seçim sizin; ya kendi isteğinizle bize katılır barış içinde yaşamayı seçersiniz ya da biz seçtirmesini biliriz" konuşmasını 1951 yılında yapmış olan Klaatu’nun günümüzde yapacağı konuşmanın nasıl olabileceği üzerine düşüncelere dalıyor kendime göre senaryolar üretiyordum.

Sinemaya vardığım anda ise içimi bir(kaç) hüzün kapladı. Bahsettiğim film, 12 Aralık 2008' de tüm DÜNYA ile aynı anda ülkemizde de gösterime girecekti. Girecekti diyorum çünkü ben de bu ülkenin bir parçası olan Kurtuluş Savaşı’nın temellerinin atıldığı ATATÜRK’ün şehri Samsun’da yaşamaktaydım ama buradaki sinemalarda 12.12.08 Dünyanın Durduğu Gün vizyon şansı bulamamıştı.

Filmin afişinin olması gerektiği yerlerde son günlerin moda filmleri Gani Müjde’nin “O” olmasaydı ne olurdu bizim halimiz (“O” iyi ki var) fikri üzerine beyaz perdeye aktardığı hikayesiyle Osmanlı Cumhuriyeti, A.R.O.G. Bir Yontma Taş Filmi (Gol olur… Rıdvan DİLMEN), Muro: Nalet Olsun İçimdeki İnsan Sevgisine (.?.) ve Çağan IRMAK’ın elinden çıktığı her halinden belli bir müzik ve İstanbul manzaraları film (benim açımdan) Issız Adam filmlerinin afişleri yer almıştı. Geldiğim yollardan tekrar evime döndüm ve film hakkındaki yorumlarımın yerine bunları yazmaya başladım…

Bu arada SİZe bir kontrol sorusu yönelteceğim. Dünya gezegenine yakında yapılacak olan bir saldırıdan haberiniz var mı?

***

Neyse, SİZ sevgiyle ve saygıyla sağlıklı ve mutlu yaşayın ve hayattaki mükemmel anlardan uzak kalmayın...

12.12.2008
SAMSUN

 
Toplam blog
: 55
: 3379
Kayıt tarihi
: 14.05.07
 
 

'Hayat nefes alınan anlardan ibaret değildir. Hayat nefesin kesildiği anlardan ibarettir.' Haya..