Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
394
 

Duydunuz Zilin Sesini

Duydunuz Zilin Sesini
 

Bu yazı ilk olmakla birlikte, ' Saygı Sizlere Ömür ', ' Al Misketlerini Git ' Bayram Haftası ', ' Papatyam Yasta ', ' Semerci' den Üye Girişi '. ' PKK Terör Örgütüdür ', ' Cumhuriyet Şehitleri ', ' Tarihten Bir Yaprak Düştü ', ' Bindik Bir Alamete ', ' Okusss Pokusss', ' Tekerler Havada ', ' Keçiler ', ' Çaylar Açık Gününüz Demli Olsun ', ' Damat Neydi Bizim Kızın Suçu ' ile sonlanan bir yarışma macerası...

Duydum ki burada bir yarışma varmış. Günlük yazılar yazacak iyi yazarlar aranıyormuş...

Şimdi centilmen olup yarışmacı arkadaşlara başarılar dilemeli miyim dilemezsem yarışmacı arkadaşlar bana darılır mı?

Şahsen kimseye başarılar dilemeyi düşünmüyorum. Bunun yerine bütün samimiyetimle, ' İyi olan kazansın ' diyorum...

Nedense yazarın güncel haberleri takip etmesi gerektiği düşünülür. Yazara gereksiz bir misyon yüklenir. Her yazar haber bülteni sunar gibi dünyanın gündemini yazmak zorunda değil. Yazmaması durumunda bu onun dünyada olup bitenden bihaber olduğunu göstermez.

Bir yazarın başına gelebilecek en kötü şey işverenin ve okuyucunun keyfine göre yazması istenilmesidir.

Yazar kimseyi memnun etmek için yazmaz. O sadece yazılarının okunmasını istediği için yazar, yazmak onun için bir tutku olduğu için yazar, kendini doğru ifade etmek için yazar. Yazılarının herkes tarafından beğenilmesi ise yazarın bir şeyleri bir yerlerde eksik veya yanlış yaptığının göstergesidir. Bir çeşit riyakarlıktır, ona verilen emanet elbiseyi giymesidir, yazarın kendi gibi olmaması durumudur. Emanet elbise de kişinin üzerinde bir beden büyük ya da bir beden küçük duracağı için şık olmaz...

Yok ille de güncel haber derseniz, gündem konusunda zaten çok bereketli bir ülkede yaşıyoruz. Bu bollukta bu isteğe cevap veremeyenler varsa da onlara buradan aşkolsun diyorum...

Ben gündemimi belirledim. Gündemimde orman yangınları var. Antalya' nın Alanya, Manavgat ve Kemer ilçesinde beş ayrı yerde çıkan yangında şiddetli esen poyraz yüzünden havadan ve karadan tüm müdahalelere rağmen yangın söndürme işlemleri güçlükle sürdürülebiliyor. Yangın söndürme çalışmalarında bir uçağın kanadının tutuşması sonucunda zor anlar yaşanıyor. Ve bu üzücü olayların sebebinin sabotaj olabileceği ihtimali üzerinde duruluyor. Sabote edenlerin de mutant oldukları sanılıyor. ( Yada en azından ben öyle sanıyorum )

İşte size bir başka güncel haber. Cumhurbaşkanlığı oylamaları yapılıyor ve Abdullah Gül' ün Cumhurbaşkanlığı' na kesin gözüyle bakılıyor. Devir teslim törenine ise eşlerin katılmayacağı açıklandı.

Benden daha fazlasını beklemeyin, devamını yaşayarak hep birlikte göreceğiz...

Güncel haberler elbette önemli ama daha önemli şeyler de var. İstanbul' da bir deprem gerçeği var ve hep üstü örtülüyor. Yokmuş gibi davranılıyor. Sanki kaçarak, unutturarak bu dertten kurtulacakmışız gibi...

İstanbul büyük bir depreme ne kadar hazırlıklı?

Binalar köprüler depreme karşı ne kadar dayanıklı?

Peki, afet bölgesine yardım edecek kurum ve kuruluşlar ne kadar hazırlıklı?


Bunları yazarken aklıma geldi, ismini vermeyeceğim ama kendisini ilkokuldan itibaren tanıdığımız bir yardım kurumumuz var. Bahse konu olan kurum 17 Ağustos depreminden sonra vatandaşa çadır dağıttığını iddia ederek çadır kazığı dağıtmıştı...

Yani gördüğünüz gibi hepimiz her şeyin farkındayız. Bize unutturulmaya çalışılanları unutmuyoruz. Hatta büyük çaba sarfederek suni gündem yaratılması bile gerçekleri unutmamızı sağlayamıyor. Herkesin bir oyunu var buna bağlı olarak da oyun takımı ve oyuncakları var. Geriye rakip kalıyor. O da her zaman mevcut zaten...

Mevcut olan başka birşey daha var. O da, gerçekler yazıldığında mutlaka birilerinin çıkıp ' Bunu yayınlayamayız, yayın ilkelerine aykırı ' demesi. Yayınlanır mı yayınlanmaz mı bilmem ama yazdım bir kere. Bekleyip göreceğim...

Yazar olmak gerçekten hayallerimi süsleyen bir iş ama bir o kadar da zor bir meslek.

İnsan neler neler yazmak istiyor da yazamıyor, yazsan suç oluyor.

Sanki suçu işleyen benim de cezasını da ben üstleneyim...

Sadece düşünce özgürlüğü değil, düşündüklerimi ifade etme özgürlüğü de istiyorum...

...

bahadır akkuzu

yazının başı ve sonu bu kadar birbirini bütünleyebilirdi. yazardan beklentimiz bu olmalı. yazar ulu çınarlar gibi dimdik olmalı. ellerine ve düşüncelerine sağlık esma.

yaşar kurt
gayet severek okuduğumuz bir değerli arkadaşımız dır kendisi

ersen dadaslar
esma kahraman benim son yıllarada okuduğum en büyük kalem.biz zilin sesini onla duyup aydınlandık, onunla doğrularu yaşadık, nekadar onunla öğünsek gerçekten az bile ellerine sağlık benim aslan bacım, yüreğin hep güzelliklerle dolsun tekrar ellerine sağlık esma kahraman

ZAFER ŞANLI
yüregine kalemine saglık ne güzel yazmışın harikasın pes etmeden devam sevgiler...

Vecdi Yücalan
Bu tür yazıları herkesin okuyup yorum yapması en büyük temennimiz..Başarılı bir kompozisyon ve sunuş. Yazılarının devamını diliyoruz Esmacığım.

deniz tuzcuoğlu
valla keşke tüm gazateciler hatta tüm türkiyedekiler esma gib olsada dolap beygiri gibi magazin siyeset sanat vs her konuda böyle ufak bir çap etrafında dönüp dönüp midemiz bulanmasa

Sertaç EKİZ
Her cümlesi dolu dolu bir yazı olmuş Esma;Tebrikler.başarıların Devamını diliyorum

Ali Nuri TÜRKOĞLU
Özgürlük ve özgürce yazmak... Ülkemde neredeyse kimse kartvizitinin adamı değilken, haliyle kompleksli oluyor tepkiler. Ne diyeyim, birinin dediği gibi; Görüşlerine katılmasak ya da katılamasak da onun fikrini, sözünü savunabilmesi için canımızı vermeliyiz galiba. Ellerine sağlık Esma Kahraman.

Yılmaz Şenol
Merhaba Sevgili Dostum; Yazını okudum. Sonuna kadar haklısın. Çok güzel bir dille olaya parmak basmışsın. Zaten bizler bu konu üzerinde yeterince kafa yormazsak birileri uyumaya devam edecektir. Yeniden eline diline sağlık...

Tümer ŞENEL
Bir insan duygularını ancak bu kadar düzeyli olarak ifade edebilir... Kalemine sağlık yazılarını bekliyoruz :)

Lokman Hekim AYDOĞAN
Benim düşünceme göre gazetecilik hayatında yazarın işine karışılmaz. Bu konuda ki isyanınızı destekliyorum :) Yazar gündemdeki olayları kendi bakış açısıyla farklı duygu ve düşüncelerle onu insanlara aktarmaya mükelleftir. Dolayısı ile başkasının dayatmasıyla yazılan yazı bir bakıma onun ağzından yazılmış gibidir ve bu durum yazarın kendisine göre imaj zedelenmesidir. Saygıdeğer Esma KAHRAMAN Kelimelerinizdeki duygu ve düşünceleriniz bize ışık oluyor. Her zaman farklı oluşunuz bizi fazlasıyla memnun ediyor. Başarılarınızın daim olması temennisiyle...

Atahan Gönen
lakin bu düzenin çarkı dönüyor ama, biz çark edemiyoruz. bildiğimiz birşeyi aslında bilmediğimizi bildiğimizin farkına vardığımızda aslında ne kadar basit olduğunu. bunun gibi birşey ;) anladın sen onu... "bu arada sana kimse elbise biçemez sen zaten terzisin :) " sevgilerimle,

Sinan Tuna
Her zaman ki gibi içinden gelenleri yazmışın. Ellerine ve yüreğine sağlık. Başarılarının devamını diliyorum...

Ömer Köroğlu
Yazan ve anlatan biri olarak, ülkemizde her yazarın her konu hakkında yazabilecek yetenek yada cesaret mi demeliyim bu güce sahip olduğu bir alan var:) Ne mutluki her yazın gibi bunda da bunu seziyor ve tebrik ediyorum... Başarılar daim olsun, sevgiler... Radyo 35, Biz Tv, Haber Ekspres Gazetesi:

gülriz koşar
her zamanki gibi güzel bir konu ve konu ile ilgili kullanılabilecek en güzel cümleler.canım arkadasım, ablam, yüregi güzel insan; yine söylüyorum çok ii yerlere geleceksin. hayat boyu başarılar.

Hasan Kamil Erkli
Yazmanın ne denli zor bir iş olduğunu biliyorum. Hele düşünmek ve düşündüklerini özgürce yazmanın ne kadar zor olduğunu. Gündemin zaten belli olduğu ülkede, birileri asıl gündemi göz ardı edip suni gündemler yaratılıyorsa, yazar da gene aynı kişiler yüzünden düşüncelerini özgürce yazamıyorsa size hak vermemek mümkün değil. Yüreğinize ve kaleminize sağlık.

Deniz
Özgürlük mü dediniz, hem de düşünerek....Bu ülkede? Magazine dalalım bence, yoksa yasaklı olacağız hepimiz. Sevgiler.

İbrahim Kaya
Esma Hanım, yüreğinize sağlık çok çok güzel bir yazı...Doğrusu bu yazıyla, daha yarışmanın başında çok iddalı olduğunuz ortaya çıkıyor..Hem memleket meselelerine olan duyralılığınız, hem de bir yazara yüklenen misyon ve hep aynı kalıplarda gösretilmesi beklenen davranışları irdelemeniz, bütün bunları sonr derece akıcı bir usluplala bizlere sunmanız çok çok güzel olmuş...Eminim ki bu yazılarınızın devamı gelecektir. Kaleminizin ellerinden öpüyorum....

İlyas Bayram
Gündemi yazar ve yazılar belirler. Yoksa, daha önceden belirlenmiş bir gündem için yazmak önceden açılmış bir forum sayfasında tartışmak demektir. Esma Kahraman'ın yazdıklarına katılıyorum. Saygılarımla.

Uğur Barışkan
Harika bir yazı olmuş elinize sağlık.

Vahdettin Kars
Yarışma için çok güzel, çok iyi ifade edilmiş bir konu.Ah keşke üstat diye büyük tirajlı gazete köşelerini kapanlar da sizin gibi düşünse...Başarılar...

y.demir
düşünce özgürlüğü, düşündüklerini anlatma özgürlüğü bu kadar güzel alatılabilirdi, harikasın çok teşekkür ederim, devamını bekliyoruz

Tarık
Çok içten ve gönülden ve bu kadar doğal anlatılabilir olay. Yüreğinde yaşattığın asi ama güzel sıcak ve içten bi gönül olmalı bu. Umarım hep içinden geldiği gibi yaşabildiğin yaşatabildiğin yazabildiğin bi hayatın olur esma hanım. Çünkü bu kadar güzel insanların hayatta hep olması gerekir. Harika yazı için tşkler:..

Ömer Alpdoğan
Muhteşem. Tek kelimeyle nefis. Yazıdaki fikirle tamamiyle katılıyorum. Eline ve yüreğine sağlık.

sevgikolik
"sadece düşünce özgürlüğü değil, düşündüklerimi ifade etme özgürlüğü de istiyorum"...bu tek satır her şeyi anlatır yazındaa...yüreğine sağlıkk başarılar dilerimmm..sevgiyle kal...

Hüseyin Taciroğlu
Gerçekleri dile getirdiğiniz için teşekkürler

Korhan Işık
Yazınızı çok beğendim ellerinize sağlık. sizi destekliyorum.Umarım birinci olursunuz.Hoşçakalın

gülçin çapkın
bence düşündüklerini çok samimi bir üslupla ifade etmişsin.harikaydı.çok hoş.eline sağlık..oyum kesinlikle senin...senin...senin...

İbrahim Başkan
Nefis bir yazı. Elinize sağlık.

sair35
bazen bir satır bazen bir cümle işte böyle güzel yapan hiaslerimizi güzeldi yaaa

birkan
Merhaba, Her ne kadar "yazar" adına içerik bakımından kaygı duyuyorsan da hiç bir YAZAR okuyucuyu okşamak için yazmıyor. Zaten o durumda yazar olamazdı. Pitoresk bir ressam kendi empresyonunu yansıtır tuvale.. Ne kadar becerebilirse o kadar. Yazar da öyle.. Milyon, belki de milyar çeşit okuyucu var. Herkese beğendirecek surum zaten yok.. Yazarsın, okunur, eleştirilir veya beğenilir. Sevgiler

Münevver Düver
Çok haklısın.

Recep AKSU
Yazınızı çok beğendim. Böyle yazıları artık görmek mümkün olmuyor. Devamını bekliyoruz. Temennimiz 1. olmanız. Arkanızdayız. devam edin.

İLKAY ASLAN
kesınlıkle haklısınız katılıyorum size :) saygılarımla

YAGMUR BAGCI
çok hoş çok güzel arkasadım dedi diye okudum yoksa okumazdm iyi işte idere eder.

abuzer
çok güzel bir yazı yazanın eline sağlık...

Savaş Harput
Bir çok insanın sesi olmuşsunuz.

Buse Bacaksız
bence yazarın en önemli misyonu halkın içine onların korkmadan samimiyetle bakabilceği, kendine çekidüzen verebileceği bi ayna tutmakken bunu gözardı ederek yazı yazan insan sayısı çok fazla ne mutlu ki siz bu insanlara dahil değilsiniz =) emeğinize sağlık çok güsel olmuş..

Bülent Vezir
Çok haklısın Evet düşünceyi ifade özgürlüğü heresin doğal hakkı.

savas bgca
sonuna kadar haklısın arkandayım

nefer
cok guselll:)

dilber demir
sen bildiğinden şaşma canım, kim ne yaparsa yapsın :) herşey gönlünce olsun

e.e.
saygıyla eğiliyorum.

Abdullah ALTAŞ
Tebrikler. Güzel bir noktaya dikkat çekmişsiniz. Beğenmemek elde değil doğrusu. Başarılar diliyorum. Yolunuz açık olsun

Şencan Birincioğlu
Yerden göğe kadar haklısın.

SELMA SAVAŞ
Yazılarını okurken gündemdeki haberleri hatırlamak güzel bişey ama iştee gerçekler kimsenin umrunda değil herkes sizin gibi olsada bu ülke böle olmasa diyorum sana sonuna kadar katılıyorum yazılarının devemını ve başarılar diliyorum...:)

Levent YILMAZ
Düşünceleriniz gerçekten çok değerli. Herkes birbirinin düşüncesine saygı duymalı ve bu duyguyu ileriye götürmeli. Yüreğinize sağlık ... Başarılar...

Fehmi KURNAZ
Konu hakkındaki düşüncelerini çok güzel dökmüşsün kelimelere... Başarılarının devamını diliyorum... çok başarılı bi yazı olmuş...

AHMET CUNBUL
YAZILARIN DEVAMINI BEKLIYORUZ. BAŞARILAR

MRK
Yazar adayı arkadaşımız konulara doğru değinmiş.Medyanın nerelerde olduğunu da iyi analiz etmiş.Fakat dileğim hanımefendi gibi yazar ve yazar adaylarımız halkımızı daha da bilinçlendirmeli ve insanlarımıza gerçekleri göstermeli.Şimdiden arkadaşımızın yazarlığını kutluyorum ve yazın hayatında başarılar diliyorum.

DR. POOL
Son yıllarda TV lerde o kadar çok yarış, okadar çok yarışmacı bir okadarda juri seyrediyoruz gündemi değiştirenler sayesinde. Fakat bu yarışmaları seyrederken özenle seçilmiş, konusunda duayen hatta içlerinde diva mertebesine yükselenler bile var. Muhteşem yorumlarıyla hayatımıza renk katan, çoğunun ne iş yaptığı bilinmeyen jurilere hep hayran kalmışımdır. Şimdi bu fırsatı yakaladım ve bende bir jüriyim . Bana oy verme hakkını veren bu yarışmada oyumu sizden yana kullanıyorum. ( SENİ SEÇTİM PİKACU ) Fakat yazını yazarken kullandığın kurşun kalemin rengi ile kağıt hiç uyum sağlamamış hele hele o kağıdınızın yakınında duran pembe kokulu silgi sanatınıza gölge düşürüyor. birdahaki yazınızda bu uyuma dikkat etmenize dilerim. Dr.POOL

Mert Kahraman
Anneciğim sen benim birincimsin. Seni seviyorum.

Kemal Göksu
Eline diline sağlık .Dilin ve kalemin hep böyle ödünsüz olsun. Gerçekleri yazmaktan asla korkma...

08.09.2007

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

gazetecilik kokusu hissediyorum. selam.

Nariçi 
 08.12.2007 22:38
Cevap :
:) Sayın yazarım sefalar getirdin, evet hislerin seni yanıltmıyor...Sevgiler  08.12.2007 22:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1928
Toplam yorum
: 7346
Toplam mesaj
: 429
Ort. okunma sayısı
: 640
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster