Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlüğün yeni yıl kutlaması

Hep ne deriz? "Koskoca bir yıl daha geçti." Hep güzel şeyler dileriz böyle zamanlar da ancak, ne yazık ki her şey güzel olmaz. Güzel haberler gelir ardı arkasına. Her şey güzel değildir ama yine de güzel görünür dünya ve insanlar. Daha doğrusu, güzel gösterilir, bütün sene korkutulan, endişelendirilen insanlara bir geceliğine yaşam ve dünya...

Merhaba e-günlüğüm; Üzücü olayları bir kenara bırakıp (bırakamayız) Gecemizi yazalım...
İşyerinden, her yerim ağrıyarak ve yorgun bir biçimde, sürünerek eve ulaştım. Hemen Boss'un yemeğini verip onu saldım. Genç misafirler yavaş yavaş gelmeye başlamışlardı ve Boss her geleni karşılıyordu. (bir parti olduğunu anladı.) Saat 21:00 gibi Linda'yı çıkardım ve onun da ihtiyaçları halloldu. Bu arada ben bahçede otururken, uzun zamandır görünmeyen malum kişiler yarım saat ara ile görünüp, (belalı ve karşı komşumuz genç bayan) yeni yılımı kutladılar. Tabi ben de onların yeni yılını kutladım. İyi ki 00:00 da falan gelip eve girmediler. Beterin beteri vardır. Saat 22:30 gibi içeri girdiğim de evde yürünecek yer kalmamıştı.

Evet e-günlüğüm; Çok eğlenceli bir yılbaşı akşamı geçirdik."Çılgınlar gibi" tabiri sanırım uygun olur. Bunu gençlere borçluyuz. Herkes bir yaş yaşlanırken, ben gençler sayesinde, bir yaş geriye gittim. Kırılan bardakları, tabakları, iki kapı kolu ve klozet kapağını saymazsak her şey çok güzel di. Yaklaşık kızlı erkekli on beş, yirmi genç var dı. Evimizi onlara tahsis ettik. Bazılarını anneleri, bazılarını babaları teslim etti. Bir kısmı ise kendisi geldi. Gençleri ağırlamanın güzel bir tarafı var. Hiç yorulmuyoruz. Her şeyi kendileri yapıyor, hatta bize bile hizmet ediyor, sonra da her şeyi topluyorlar. (Bir de kırıp dökmeseler...) Geriye bulaşıklar ve savaştan çıkmış bir ev kalıyor. Onu da biz hallediyoruz. O kadar olur canım. Eğlenceli bir mekana gidip, çıkarken hesap ödemek gibi bir şey. Oyunlar oynandı, (scrabble, tabu, tombala) içkiler içildi (sarhoş olmak tarafımdan yasaklanmıştı.), müziğin sesi açıldı, göbekler atıldı. Gelenlerin çoğunluğu gelirken yiyecek, meze, börek gibi şeyler getirmişlerdi. (oysa ben hazırlık yapmıştım.) Yani aç kalma olasılığı hiç yoktu. Ben de onlar için bir gün önceden kuşbaşı etleri, zeytinyağı ve baharata yatırmıştım kavurma yapmak için. Gecenin sürprizi de zaten saç da kavurma idi. Gece yarısı bazı gençlerin izin süreleri doldu ve evlerine gittiler, bazı yeni gençler de bize katıldılar. Yani sayıda bir eksilme olmadı. Saat 03:00 gibi evde kırk kişi oldu. Tam emin olamadım. Galiba ben çift görmeye başlamıştım ve gidip yattım. (gençlerin hepsi sağlamdı)

Perşembe sabahı gençlerin sesleri ile olması gerekenden erken kalktım ve kalkmışken kahvaltımı yaparak güne başladım. Boss ve Linda'yı çıkarıp, evden çıktım. Gecenin vücuduma kazandırdığı toksinleri atmak için uzun bir yürüyüş yaptım. Caddeler bomboş ve ortalık sessiz di. Yürüyüşümü tamamlayıp tekrar eve döndüm. Çalışmamanın ve kapalı olmanın tadını çıkarmayı, biraz yatıp dinlenmeyi düşünüyordum ama, ev de gençler hızını alamamış halen yeterli çoğunluğu ellerinde tutarak oyunlar oynuyor, bağırıp çağırıyorlardı. Ben de sabrımı test etmiş oluyordum.

Öğleden sonra tek tek dağıldılar ve biraz uzanıp dinlendim. Ama Linda'nın yemek ve gezme zamanı, Boss'un yemek ve gezme zamanı var dı. Bir sonra ki güne hazırlanmam, traş olup banyo yapmam lazım dı. Bu yüzden dinlenme hayallerim suya düşmüştü. Gece erken yatmayı planlıyordum ama o da olmadı. Çok sabırlıydım. Yeni yılın ilk günü ve sakin olmalıydım. Oldum da.

Sabah çılgınlar gibi eğlendiğimiz bir yılbaşı ve dinlenemediğim bir perşembe gününden sonra, bu sabah istifimi bozmadan çılgınlar gibi işe gelip, çılgınlar gibi çalışmaya başladım. (nasıl oluyorsa?) İş olmaz diyordum ama yeni yıl gecesi herkes sularını bitirmiş ve sandığımın aksine iş oldu. O zaman yarın olmaz...

Değerli e-günlüğüm; Yeni yılın ilk günlüğünü yazarken yine akşamı ettik. Geçen yıl olduğu gibi aynı saatte Linda ile yemeğimizi yedik ve çay içiyorum. (Linda bir türlü çayı sevmedi.) Eve gidince bu günün ardından gelen yeni günü kutlayacağım. Tabi ki rakı içip Boss ile sohbet ederek...
Yarın yazışmak üzere. Hoşçakal

Biliyor musun: İspanya'da ise 31 Aralıkta saat 00.00'ı gösterdiğinde, yılın her bir ayına şans getireceğine inanıldığından, 12 tane üzüm yeniliyor muş...
Çirkin söz: “Gazze'de insani kriz yok..." İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni.
Güzel söz: "Her şey düşman, her şey rakip gibi görülmektedir. Tarihte en büyük tehlike insanların "köle" olmaları iken, şimdiki tehlike insanların bir "robot" haline gelmeleridir..." Erich FROMM

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..