Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlük üzüldü ama çaresiz...

"3 yıldır işsizim, çocuklarıma bakamıyorum. Önceleri bir taneyle başladım, çok iyi hissettim. Çok geçmeden günde 5'e çıkardım" (Saldırılarda kızını kaybeden baba Ebu Abdullah, )
“İş yoktu, eşimle birlikte 11 kişiye bakmak zorundaydım. Baş ağrılarım için Tramadol'ü önerdiler. İçince rahatladım. Sonra günde 8 taneye kadar çıkardım" (10 çocuğu olduğunu söyleyen Ebu Ahmed )
Anti-depresanların da yaygın olduğunu belirten uzmanlar, Gazze'deki durumun giderek daha da tehlikeli hale geldiği uyarısında bulunuyor. (ntvmsnbc.com)

Merhaba e-günlüğüm; Gazze'liler savaş sonrası acılarını uyuşturucu (sakinleştirici veya yatıştırıcı demiyorum) haplarla gidermeye çalışıyorlar mış. Tıpkı bizim Adapazarı, Gölcük tarafları gibi...
O haplar nerede üretiliyor acaba? Günden güne artan hap kullanımının sonucu nereye varacak? "Sigara sağlığa zararlı" deyip aniden çoğalan, nargile kafeleri ve hap kullanımını teşvik eden hükümetler bir kaç yıl sonra olacakları elbet biliyorlar... Sigara içen insanın krizi yoktur, olsa bile tehlikeli değildir. Peki hap ve benzeri uyuşturucu kullananların, bu hapları bulamadıkları zaman neler yaptığı, nasıl bir krize girdiği bilin miyor mu? Biliniyor elbet. Bol bol hap ithal ederiz ve satarak hem para kazanır, hem de insanları sakin tutarız değil mi? Uyuuuuu, uyuuuu pış, pış, pış...

Bizim ülkemizde de günden güne artan bu tehlike şimdilik kimsenin umurunda değil. İngiliz bir bilim adamı(!) son olarak uyuşturucuların bir kısmının sigaradan daha az zararlı olduğunu açıklamış. (yakında faydaları çıkar ortaya) Tepki almasına almış ama, amacı belli. Tıbba hizmet ediyor.

Değerli e-günlüğüm; sen uzak dur bu gibi olaylardan. Sakın bozma huzurlu, mutlu ve sağlıklı yaşamını...

Dün gece hava oldukça soğuktu. ABD salatası siparişim var dı onu hazırladım, köpeklerin yemeği bitmişti onu yaptım ve bahçeye çıktım. Bahçede otururken ısınmak için jimnastik yapmak zorunda kaldım. Boss yardımcı oldu ve biraz onunla yağmurun altında kovalamaca oynadık. İki kadeh rakı içtikten sonra zaten nedense hava ısınıyor.

Bu gün bir de rüzgar var. Hızı saatte altmış km'ye ulaşıyor muş. Demek ki benden hızlı gidiyor. Tevekkeli değil o yüzden bütün gün beni geçti. (araba ile ara sokaklarda en fazla 40 km yapıyorum)

Elmar sabah biraz geç kaldı ama zamanında geldi sayıyoruz. Annesi rahatsız mış, ona kahvaltı hazırlamış. Aferin ona... Eeee kimin yanında yetişiyor? (kendime pay çıkarayım hemen)

Biz Linda ile her zaman ki gibi tam saatinde iş yerinde idik. Öğlene doğru sırılsıklam olmuştum. Bir ara eve gidip çoraplarımı, atletimi ve ayakkabılarımı değiştirdim. İş yeri ile evin karşılıklı olmasını avantajları.

Her yer sele döndü. Yağan yağmurlar taş yığınlarından gidecek yer bulamıyor. (aslında buluyor) Bütün yollar şelale vaziyeti almış. İnsanları ıslatmamak için azami gayret gösteriyorum. Bir de yağmurlu havalarda nasıl araba kullanılması gerektiğini bilmeyenler var. En çok trafiği onlar yavaşlatıyor.

Bu haber çok hoşuma gitti. Yazmadan olmaz: Sibirya'nın Krasnoyarsk kenti hayvanat bahçesinde maymunlara domuz gribinden korunmaları amacıyla her gün bir bardak kırmızı şarap veriliyor muş. (ntv) Mükemmel bir uygulama. Maymunlara günde 50 gram şarap veriliyor muş. Maymunlar da içtikten sonra alkış tutuyorlar mış... Oranın şarapları da bir başkadır hani. Biz denemeye kalksak tutmaz. Bizim şaraplarımız (ev de yapılanlar hariç) beş para etmez. Hepsi katkı maddeli ve elektrik verilerek yapılıyor. Bir de damak tadına hitap etsin diye aromalar katıyorlar.

Öğle yemeğimi gecikmeli olarak alelacele yedim ve tekrar servislere devam ettim.

Ablam sağolsun Antak'ya da arkadaşı var mış, tahin getirtmiş, biz de de ev yapımı pekmez var dı. Bir güzel karıştırdık ve kışlık enerjimiz hazır oldu. Sarımsaklarımız, helvamız, ceviz ve kestanelerimiz de geldi. Oğlum Akçakoca'ya babaannesinin yanına gitti, ona da helva sipariş ettim. Oh oh gelsin domuz gribi, gitsin kuş gribi.

Akşam yemeğinde nohut ve tavuklu şehriye çorbası var dı. İkisini karıştırıp bir güzel karabiberle süsleyip, üzerine sıktım limonu ve yedim. Tatlı olarak da tahin pekmeze ekmek bandım. Çayımı aldım yanıma yazıyorum. Yazıyorum derken bitti zaten. İşin veda kısmı kaldı. Yarın bir güzel uyurum artık.

Pazartesi yazışırız e-günlüğüm. Hoşçakal

Biliyor musun: Şu güne kadar dünya'da domuz gribinden beş bin kişi ölmüş, geçen sene normal gripten sadece Amerika'da 36 bin kişi yaşamını yitirmiş...
Çirkin söz: ''erkek kuaförlerin AIDS'ten ölme olasılıklarının diğer insanlara nazaran daha yüksek, kadın kuaförlerin ise AIDS'den ölme olasılıklarının çoğu insandan daha az." Southampton Üniversitesinden profesör David Goggon "mesleğiniz ölüm sebebinizi belirliyor" araştırması hakkında ki açıklamasından...
Güzel söz: "İnsanlar öylesine saf ve zayıftırki, aldatmak isteyen, dilediği kadarını kolayca bulabilir..." Machiavelli

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..