Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '08

 
Kategori
Haber
 

Edip Akbayram konsere çıkmayacakmış.

Edip Akbayram konsere çıkmayacakmış.
 

Edip Akbayram, hepimizin sanatçısı değil mi?


Edip AKBAYRAM ismi bana iki şey çağrıştırıyor. Birincisi "Hava nasıl oralarda üşüyor musun?" Zihinlerden çıkmayan güzellikte, çok hoşuma giden bir şarkı.

Açıkçası Edip Akbayram'ı bu şarkısıyla sevmiştim! Taaa ki...
Evet taa ki, rahmetli Özal'ın Cumhurbaşkanlığı döneminde Almanya / Münih'te,
PKK'lıların organize bir gecede ARİF SAĞ ve İLYAS SALMAN'la birlikte kendisini dinleyene kadar.

Benim ne işim vardı PKK sempatizanlarının organize ettiği yemekli bir gecede? İşin politik yönünü bilmeyen bir Hollandlı bayan arkadaşım, bana sürpriz yapmak için o geceye 2 davetiye satın almış, beraber gittik. O yıllarda PKK dernekleri Almanya'da "Folklör Dernekleri" adı altında kuruluyordu. Ben de işin farkında bile değildim.

Türklerin organize ettiği, yemekli, müzikli bir gecede bulunmanın mutluluğunu yaşayacağımı zannetmiştim.

Önce İlyas Salman sözleriyle, daha sonra Arif Sağ sazıyla ve sözüyle Türkiye Cumhuriyeti'ne, Cumhurbaşkanı'na söylemedik kötü söz bırakmadılar.

Hollandalı bayan arkadaşım da biraz Türkçe biliyordu ve şaşırmıştı. Benden özür dilemeye, yanlış bir geceye davet ettiği için üzüntülerini dile getirmeye başladı.

Daha sonra Edip Akbayram geldi sahneye. Onu hep ılımlı birisi olarak tanımıştım. Aynı sertlikte attı, tuttu. İşte o zaman gözümden yerlere düştü Edip Akbayram.
PKK gecesinde o da görevliydi ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ne, Hükümetine, Cumhurbaşkanına hakaretler yağdırıyordu.

Doğan Haber Ajansı'nın Zonguldak kaynaklı, Sertan AYDEMİR imzalı haberinden öğreniyorum ki, anlaşma yapmasına rağmen konsere çıkmayı reddetmiş.

ZONGULDAK'ın Ereğli İlçesi'nde 18 Haziran 2008'de düzenlenecek "Osmanlı Çileği Festivali" için Gülşen ve Edip Akbayram davet edilmişler. Anlaşmalar yapılmış, avanslar ödenmiş. Buraya kadar her şey tamam da daha sonra Edip Akbayram organizasyonu yapan Belediye Başkanı Murat Sesli'nin AKP'li olduğunu öğrenmiş. Prensip olarak AKP'li hiçbir belediyenin etkinliğine katılmadığını belirterek avansı filan geri ödeyerek, anlaşmayı tek taraflı iptal etmiş.

Belediye Başkanı AKP'li Murat Sesli de,

"Edip Akbayram, AKP'li olduğumuz için sahneye çıkamayacağını belirtti. Konseri iptal etti. Bu davranışı karşısında çok şaşırdım. Çünkü söylediği şarkılarda eşitlik, özgürlük, kardeşlik mesajları veren ve herkesin sevgisini kazanan Edip Akbayram'ın bu tavrı sanatçı tavrı değildir. İnsanlar arasında ayrımcılık yapmak kendisine hiç yakışmadı. Edip Akbayram, Ereğli Belediye Başkanı'na değil, Ereğli'nin çağdaş insanlarına konser verecekti. Akbayram yaptığı bu hareketle sanatına siyaset katarak, her kesim tarafından bilinen sanatçı kişiliğine ihanet etmiş, Ereğli halkını yok saymıştır." demiş.

Belediye Başkanı bence çok haklı. Ayrıca bu siyasi propaganda amaçlı bir organizasyon da değil. Bölücülerin organizasyonlarına da sık sık katılan Edip Akbayram, bir ara da demokrasi mitinglerinde Deniz Baykal'ın yanında bulundu.

Bence sanatçılar daha objektif davranmalılar. Belli bir kesimin değil de herkesin sanatçısı olmalılar.

Edip Akbayram'ın davranışlarını eleştirsem de, şarkıcı kimliği hakkında eleştiride bulunamam. Sesi de güzel, yorumu da.

En sevdiğim şarkısının sözlerini de yazıverdim. Belki ezberlemek isteyenleriniz vardır diye.

Saygı ve sevgilerimle. Mustafa Mumcu 12 Haziran 2008 Saat: 22:12

HAVA NASIL ORALARDA ÜŞÜYOR MUSUN?

Senden ayrı geçen günler
Ha bugün ha yarın biter
Omuzumda bunca yük varken
Biri iner biri biner

Sen her gece rüyalarımda
Gelip bana ağlıyorsun
Kimbilir beni kimlerden
Sorup haber alıyorsun
Ne haldeyim biliyor musun

Hava nasıl oralarda
Üşüyor musun
Kar yağıyor saçlarıma
Biliyor musun

Bildiğim pek çok doğru var
Gittiğim bir tek yolum var
Şu yürekte kaç yangın var
Biri yanar biri söner

Sen her gece rüyalarımda
Gelip bana ağlıyorsun
Bense bir türkü tutturdum
Gece gündüz söylüyorum
Duyup beni dinliyor musun

Hava nasıl oralarda
Üşüyor musun
Kar yağıyor saçlarıma
Biliyor musun

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..