Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '09

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim ve Edebiyat

EĞİTİM VE EDEBİYAT

İçerik-Konular:

1. Eğitim ile ilgili roman ve anılar (Doğrudan eğitim konusunu işleyen).

-Yerli.

-Yabancı.

2. Eğitimin Öğeleri

a. Öğretmen

-Öğretmenin kişisel özellikleri

-Öğretmenin mesleki özellikleri

-Öğretmenin özelliklerinin eğitime yansıması

b. Eğitim Programı

-Hedef (amaç)

-İçerik-kapsam

-Eğitim durumları (Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri)

-Değerlendirme.


c. Öğrenci

-Kişisel özellikleri

-Çevresel özellikleri

-Öğrenci özelliklerinin eğitime yansıması

d. Yönetici

-Kişisel özellikleri

-Mesleki özellikleri

-Yönetici özelliklerinin eğitime yansıması

e. Bina, Araç-Gereç

-Okul ve ekleri

-Araç-gereçler

-Bina, araç ve gerecin eğitime yansıması

f. Çevre

-Veliler

-İşverenler

-Basın-Yayın

-Köy

-Kent

-Çevresel özelliklerin eğitime yansıması

3. Eğitim olayının edebiyatta (roman, şiir, anı) işlenişi.

4. Yabancı romanlarda eğitimin edebiyatta işlenişi.

5. Eğitim liderliği

-Liderlik

-Eğitim liderliği


6. Eğitim-Kalkınma İlişkisi

-Kalkınma kavramı

-Toplum Kalkınması

-Eğitim-Kalkınma ilişkisi

-Eğitim yoluyla toplum kalkınması


AMAÇLAR


1. Eğitim ile ilgili romanları/anıları/şiirleri/öyküleri tanıtmak.

2. Eğitim öğelerini ve öğelerin eğitime etkisini kavratmak.

3. Eğitim olayının edebiyatta işlenişini kavratmak.

4. Öğrencileri, öğretmenlik mesleğine hazırlamak.

5. Eğitim olayını ve öğelerini somutlaştırmak.

6. Yabancı ülkelerdeki eğitim uygulamaları hakkında görüş kazandırmak.

7. Eğitim Liderliği bilgisi kazandırmak.

8. Eğitim ile ilgili başarılı uygulamaları tanıtmak.

9. Eğitim-Kalkınma ilişkisini, -Eğitim Yoluyla Kalkınmayı- kavratmak.

KAYNAKLAR


1. Turfanda mı Turfa mı

2. Jöntürk

3. Suyu Arayan Adam

4. Toprak Uyanırsa

5. Çalıkuşu

6. Acımak

7. Anadolu Notları

8. Yeşil Gece

9. Harabelerin Çiçeği

10. Kan Davası

11. Karapürçek

12. Mürebbiye

13. Kalkınma Önderleri

14. O/Hakkari’de Bir Mevsim

15. Vurun Kahpeye

16. Mefkureci Muallim

17. Beyaz Zambaklar Ülkesinde

18. Efsane Öğretmen

19. Kalk Borusu-Bir Köyün Uyanışı

20. İdealist Öğretmen

21. Barbiana Öğrencilerinden Mektup

22. Çocuk Kalbi

23. Bir Devrin Romanı

24. Benim Küçük Dostlarım

25. Dağın Öteki Yüzü

26. Yaşam Yolu

27. Arkadaşlar Arasında

28. Bitmeyen Gece

29. Dağ Çiçeklerim

30. Karartma Geceleri

31. Bozkırdaki Çekirdek

32. Öğretmen Öyküleri

33. Hababam Sınıfı

34. Bir Öğretmen Varmış Oralarda

35. Kaplumbağalar

36. Onuncu Köy

37. Yamalı Bohçam

38. Hakkari Dedikleri

39. Romantik Bir Viyana Yazı

40. Ölmeye Yatmak

Şemseddin Koçak

Öğretim Görevlisi.

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Uzmanı.

(Eski, İlköğretim Müfettişi)


31.1.2009.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..