Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimli insanlar neler düşünür?

Eğitimli insanlar neler düşünür?
 

“Tek akılcı davranış sevgidir”

Levine

Öğretim okul hayatıyla sınırlıyken eğitim hem okulda hem de hayatımızın her alanında bizleri kapsama alanına alır. Eğitim başlı başına içinde yaşadığımız dünyayı algılama stilimizi belirler. Eğitimle; ailemizden gelen genetik mirasımız hariç, inanışlarımız, değer yargılarımız, yaşam biçimimiz, kültürümüz değişir ve gelişir. Eğer kendimizi doğru bir yöne yöneltmeyi başaracak kadar sağduyu sahibiysek şimdiye kadar öğrendiğimiz bilgilerin üzerine de yenilerini katarak bu gelişimi hızlandırabiliriz.

Tarihe doğru bir yolculuğa çıktığımızda ise Konfüçyus’un eğitimli insanları tanımlarken dokuz kriter belirlediğini görüyoruz. Konfüçyus’a göre eğitimli insanların dokuz düşüncesi vardır. Bunlar:

1. Baktıklarında berrak görmeyi düşünürler.

2. Dinlediklerinde, iyi duymayı düşünürler.

3. Görünüşleri bakımından, sıcak olmayı düşünürler.

4. Davranışlarında, saygılı olmayı düşünürler.

5. Konuşmalarında, doğru olmayı düşünürler.

6. İşlerinde, ciddi olmayı düşünürler.

7. Kuşkuya düştüklerinde, soruları nasıl soracaklarını düşünürler.

8. Öfkelendiklerinde, sorunları düşünürler.

9. Kazancı gördüklerinde, adaleti düşünürler.

İnsanın ister eğitim sektöründe çalışsın isterse farklı bir iş kolunda çalışsın yine de bu açılımlara sahip olması gerektiğini düşünüyorum. Bu düşüncelere sahip insanların büyüyerek, geniş bir etki alanı oluşturarak, içinde yaşadığımız ‘sanal’ dünyanın da yavaş yavaş değişeceğini ümit ediyorum. Bu farkındalığı artırmak için öğrencilerime ilk derste kendilerini tanıtmalarını isteyerek bir de bu yazıya başlık yazmalarını söylüyorum. Kendilerini anlatırken, yazarken daha iyi fark ediyorlar kim olduklarını, belki o ana kadar çokta önemsemedikleri birçok şey gözlerinin önünden geçiyor. Aynı zamanda bu benimle onların arasında ‘sır’ oluyor. Birbirimizi daha iyi anlıyor ve güveniyoruz. Ama tüm bu çerçevenin oluşması için ilk ve tek şart “sevgi”. Sevgi her koşulda kazanıyor ve o sevimli, çıkarsız, içten, saf sevgiyi hissettiğinizde eğitimden başka bir iş yapamayacağınızı ve bu dünyaya gönderilme sebebinizin, yaşama sevincinizin eğitimde olduğunu anlıyorsunuz. Eğer 'mikro' düzeydeki değişimlerin 'mega' etkilerinin olacağı zamanı hayal ediyorsanız “sevgiyle işinizi yapmaya devam edin” derim. Göreceksiniz ki sizin bu samimi çabalarınız fark edilmekte ve fark edilmeye de devam etmekte.

Bu arada güzel ve anlamlı bir tasarımla çizdiği graffiti ile beni çok mutlu eden öğrencim Melis Göksan’a teşekkürler. Onun hayal gücü ile çizdiği bu graffiti kendi yeteneğini ve içindeki sevgiyi de gösterdiği için ayrıca takdir ediyorum. “Tek akılcı davranış sevgidir” sizlerin sayesinde bunu çok daha iyi anlıyorum. Hepinize iyi haftalar.

 
Toplam blog
: 42
: 3194
Kayıt tarihi
: 29.05.07
 
 

İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümünden mezun olmuştur.  Aynı üniversitede  Pedagojik formasyon..