Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Elektronik ürün alırken dikkat!!!

Elektronik ürün alırken dikkat!!!
 

Elektronik ürün alınırken en önemli unsur firmanızın kesintisiz ve güvenilir servis hizmeti verip vermemesidir. Ve tüketici birçok ürünü servis garantisine ve servis hizmetine güvenerek almaktadır. Bununla birlikte yaygın servis hizmeti veren firmalar bu hizmetlerinin bedelini zaten sattıkları ürüne eklemişlerdir. Fakat bizzat başımdan geçen bu gerçek olayı okuduğunuzda kanınız donmasa bile en güvenilir diyebileceğimiz markaların dahi servis desteğinin araştırılarak alınması gerektiğine kesinlikle kanaat getireceksiniz.

Hızla gelişen teknoloji hemen her gün tüketiciye yeni ürünler sunuyor. USB çıkışlı portundan veri akışının sağlandığı Dijital MP3 playerların yaygınlaşmaya başladığı dönemdi. Ben de MP3 playerın yanında veri saklama (flash bellek) imkanlarından dolayı Premier marka dijital MP3 player satın aldım. 2 yıl garantili olarak aldığım ürünün garanti belgesini de onaylattım. Ürünü aldığım İstanbul”dan kısa bir süre sonra ayrılarak yaşadığım Artvin ilimize geri döndüm.

Fakat aldığım ürün sadece birkaç gün sonra bozuldu. Kullanma kılavuzunda belirtildiği üzere aleti bilgisayara taktığımda, çıkartırken bilgisayarın “Güvenle Kaldır” işlemini yapmama rağmen ürünün bilgisayar veri aktarımı için oluşturulmuş FLASHı bozuldu. FALSHının bozulmasıyla ürün bilgisayar tarafından algılanmaz ve dolayısıyla kullanılamaz hale geldi. Garanti belgemle birlikte bana en yakın yetkili servise müracaat ettim. Ürün, markanın Türkiye servis garantörü Velsan Elektronik merkezine gönderildi. Fakat ürün aradan aylar geçmesine rağmen geri dönmedi.

Müracaat ettiğim yetkili servisi defalarca aramama rağmen hiçbir makul açıklama yapılmadı. Garanti belgesinde belirtilen “tamirin 15 günü geçmesi halinde aynı özellikte ürünün tüketicinin kullanımına sunulması maddesi” (her elektronik üründe yasal olarak bu maddenin sağlanması gerekir) de uygulanmadı ve maduriyetim giderilmedi.

Müracaat ettiğim yetkili servisin gayretleri ile ürünün garantör firması ile iletişim kurdum. Firmanın mühendisleri ürünün kulanıcı hatasından kaynaklandığını ve garanti kapsamına girmediğini, bu nedenle ücret ödemem gerektiğini ifade ettiler. Ben her ne kadar ürünü bilgisayardan çıkarmadan önce “Güvenle Kaldır” işlemini yaptığımı (Kaldı ki, bu ayardaki başka bir marka hiçbir ürünün flashı, bilgisayara takıp çıkarma ile bozulmaz), bilgisayar kullanmayı bildiğimi belirtsem de sayın mühendisler bu arızanın başka türlü olamayacağını ve kullanıcı hatası olduğunu belirttiler. Artvin gibi uzak bir yerden aramam “cahil” olabileceğim fikrini mi uyandırdı bilemiyorum ama 145 YTL aldığım üründen FLASH”ının değişimi için 60 YTL, belirttikleri banka hesabına yatırmam istendi.

Ürün ellerinde olduğundan çaresiz istenen ücreti belirtilen hesaba yatırdım. Fakat yine de ürünümün bana geri dönmesi tamı tamına 3 ayı buldu. Evet yanlış duymadınız, 3 ay… Ve bu süre içerisinde hiçbir ürün geçici kullanımıma verilmedi. Ayrıca geri dönen ürünün, ilettiğim sorunu çözümlendi ama bu defa da ses özelliğini kaybetmişti. Ürünün içi açıldığından olsa gerek sesi eskisi gibi net ve yüksek değildi, sonuna kadar açmama rağmen şarkıların sözlerine anlayabilecek kadar duymama yetmiyordu. Çektiğim çileye mi, ödediğim gereksiz paraya mı, geri dönen ürünün oluşan yeni sorunlarına mı üzüleyim karar veremedim…

Neyse dedik, demek ki Premier markası ürününe bu kadar sahip. Fakat çile henüz bitmemişti… Aynı ürün 1-2 ay geçmeden aynı arızayı yine gösterdi. Bu defa İstanbul”da bulunuyordum ve yine bana en yakın yetkili servise müracaat ettim.

Ürün tekrar İstanbul”da bulunan markanın garantör firması, Velsan Elektronik Merkezine (Fabrika denilen yer) gönderildi. Bu defa müracaat ilimin farklılığından mıdır nedir, 60 YTL isteyen olmadı. Fakat yine defalarca arayıp sormama rağmen ürün geri dönmedi. Bir yandan da ürünün gönderildiği fabrika (garantör firma) aranıyor fakat makul bir açıklama yapılmıyordu. Nihayet ürünün yurt dışına, üretildiği noktaya gönderildiği söylendi (flash değişimi için !!!). Bunun üzerine garantör firmayı arayarak yetkili bir bayanla görüştüm ve 15 günü geçmesi halinde bana aynı özelliklerde bir ürünün verilmesi gerektiğini hatırlattım. Gayet rahat bir tavırla ellerinde kullanımıma verecekleri ürünün olmadığını ve bu nedenle yapabilecekleri bir şeyin olmadığını söylediler.

Tekrar 3 ay geçmesiyle nihayet ürün elime ulaştı. Fakat bu nasıl garanti ki;

Aylar geçmesine rağmen en yetkili merkeze tamire gönderilen ürün geri dönmüyor!
Kullanıcı hatası denilip tüketici yontuluyor!
Garanti kurallarına uyulmuyor ve kullanım ürünü verilmiyor!
Servisten gelen ürünün arızası yapılırken yeni arızalar oluşturuluyor!

İlgili kurumlara dava açmamın yeni çileler gerektirmesi ve astarının yüzünden pahalıya gelebileceği düşüncesi bu yönde hareket etmeyi de sınırlandırıyor. İlgili marka ve kurumların isimlerini vermenin doğru olup olmayacağı konusunda bir süre tereddüt yaşadım. Fakat isimleri vermemek okuyucuları eksik bilgilendirmek olacaktı. Bu nedenle sonradan isimleri ekledim. İlgililere de duyurmuş olayım; bütün belgeler elimde saklıdır…

Değerli tüketiciler, özellikle elektronik ürün alırken en bilindik markalarda bile servis garantisi ve hizmeti noktasında bir kez daha düşünün ve iyi araştırın derim. Aksi halde onca işinizin arasında ürününüzün peşine düşmeniz gerekebilir ve paranızla rezil duruma düşebilirsiniz…

Benden söylemesi…

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..