Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

08 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Emekli Büyükelçi Uluç Özülker

Emekli Büyükelçi Uluç Özülker
 

Bizde de ne cevherler var, değerini bilene...


Kıymetli Beyinlerimizden Biri… Emekli Büyükelçi Uluç Özülker; önemli noktalarda, başarılı görevler yapmış. Mesleki kariyerini merak edenler araştırsınlar. Hayatı örnek almaya, öğrenilmeye değer.

Nerede, ne zaman bulunduğu, görevlerinde neler yaptığını belirtmek, mesleğinden ve kişiliğinden övgüyle söz etmek değil benim asıl niyetim. Herkesin hayatı, başarısı, kariyeri kendine aittir...

İki ülke arasında köprü görevinde bulunmak, olarak değerlendirdiğim büyükelçiliği; ben sanırdım ki köprü arkalığı sağlam oldukça, elçilik süreci o kadar dayanıklı olur. İnanılmaz donanım gerektiriyormuş, bilmiyordum. Bütün elçiler mi böyledir, tartışılır. Yaşı 70 şi aşmış, emekliliğine ulaşmış niceleri için " Artık yoruldu, durulur" değerlendirmesi yapıyoruz. Büyük mevkilerde bulunmuşsa "Oldum sanıp, oturur" yakıştırmasında bulunuyoruz.

Emekli Büyükelçi Uluç Özülker; bilakis bilgi dolu beyni yaş aldıkça gençleşmiş, ruhu daha da olgunlaşmış. Meğer bu sağlamlığın temelinde kendini sürekli eğitmek yatmaktaymış. 

Kendisinden bahsetmek isteğim; "Bizde de yaşamından gençlere örnek gösterebileceğimiz nice değerler var. Saygı duyduğum bu değerli büyüğümü yakından tanımalı, yeni nesilce örnek olması bakımından tanıtmalıyız" diye düşünmekteyim.

Geçtiğimiz günlerde bir kanalda Emekli Büyükelçi Uluç Özülker’in Kudüs hakkında sohbetini dinledim; detaylara dalmasına, bilgi birikimine hayran kaldım. Her konuda derin fikir sahibi, aktarımları sıkmıyor, ifadeleri bıktırmıyor. Donanımlı, ufku berrak, günümüz alimlerinden denilse yeridir. Verdiği bilgiler umarım değerlendirilir.

İnanın abartmıyorum, ben böyle kendini yetiştiren, geliştiren insanları hep takdir etmişimdir. Benden sonraki meslektaşlarıma bu muhterem zatların, muhteşem görüşlerini yakından takip etmelerini istemişimdir. Böyle değerlerimizin sıklıkla yad edilmesi gerektiğini savunanlardanım. Zira bilgiye, eğitime çok ihtiyacımız var. Fikirsiz, Allah dahi zikir edilmez. Açık ve net; her insan için hayat felsefesi zikir, fikir, şükür olmalı, geleceğin gençlerince bu böyle bellene...

Hasılı; hepimiz bilgimiz kadar aydınlatıyoruz dünyayı... Kimimiz fener kadar, kimimiz mum, kimimiz de güneş. Hiçbiri olamasak da ışık verenlerden aydınlanmaya çalışmak, geleceğimiz için önemli bir husus.

Demem o ki, bizde de ne cevherler var, değerini bilene ve değerlendirebilene...

Ayfer AYTAÇ – ayferaytac.com

 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..