Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

En uzun gün...

Aylardan en çok Haziran'ı seviyorum. En uzun günleri bize yaşatan sanki oymuş gibi. Bu işten onun ne kadar haberi var bilemem. Belki hiçbir şeyin farkında değil, belki de bütün düzen tamamen ona ait...

21-22 Haziran benim için yazın doruk noktası... Ertesi günden itibaren nedensebu sıcak mevsiminbittiği gibi bir izlenim doğuyor içimde. Halbuki yaz deyince çoğu insanın aklına Temmuz, Ağustos gelir. Sayfiye yerlerindeki otellerin, motellerin en kalabalık ve en pahalı olduğu dönem bu aylardır.

Ben öyle hissetmiyorum işte... Yine de bu, benim söylediklerimin doğru olduğu anlamına gelmiyor. Aslında "Yaz" denince sizin içinizde hissettiğiniz şeylerle bağlantılı bir durum bu. Tatil mi düşünürsünüz, denizi, yüzmeyi mi özlersiniz, köyünüze ziyarete mi gidersiniz, yoksa şehrin boşaldığı bir atmosferde, daha uygun bazı ekstra işler yaparak kışa hazırlık mı yapmak istersiniz, ona göre değişir bu his...

Herkesin bizim gibi düşündüğünü zannetmek kadar, herkesi bizim gibi düşünmeye zorlamak da yanlış. Burada önemli olan, birbirine değmeden lapa lapa yağan kar taneleri gibi, herkesin bir başkasına zarar vermeden kendi hayatını gönlünce yaşamasıdır.

Ah bunu bir anlayabilsek, ah bunu bir uygulayabilsek, insan olma yolunda önemli adımlardan birini atmış olacağız. Yoksa her 21 Haziran'da benim hissettiklerimi yine kimse anlamayacak, ben de milyonlarca insanın bu en uzun günde neler düşündüğünün aslâ farkında olmayacağım.

Dün, benim için böyle bir anlam ifade eden en uzun günü yaşarken, düşündüklerim bunlardı. Oysa21 Haziran'ın,bana göre hayatına nice farklı anlamlar yüklediği birçok insan vardır. Kiminin doğum günü, kiminin evlenme yıldönümü, kiminin mezuniyet sevinci, kiminin belki de sevgilisi tarafından terkedildiği lanet olası bir tarih...

Olayı bir de tarih boyutunda ele alırsak, bin yıllardır kaç milyar insan, kaç milyar çeşit 21 haziran yaşamıştır kimbilir. Bu sonsuzluk boyutunda varlığımızla yokluğumuzun farkedilmeyecek kadar küçük bir hacme sahip olması, bazan ürpertiveriyor insan... Tabi böyle bir duyguyu yaşayabilmek için de insan olmak gerekiyor. Hayvanlarâleminde de eğerbu en uzun gün farklı bir anlam ifade ediyorsa varın gerisini siz hesaplayın.

İçinden çıkılmaz bir logaritmanın karışık hesapları içinde kafayı bulandırmaktansa, yazın bu en güzel günlerinin keyfini çıkarmak belki daha akıllıca bir iş, değil mi?

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..