Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '06

 
Kategori
Basketbol
 

Engelliler basket oynuyor

Engelliler basket oynuyor
 

Önyargılarımın beni yanılttığı nefis bir maç izlemiştim birkaç yıl önce. Bahçelievler Sosyal Hizmetler Kurumu içinde yer alan spor salonunda voleybol maçımız vardı. Ben her zaman olduğu gibi yine erkenden salona geldim.Ama bu sefer iyi ki erken gelmişim dedim kendime.Tekerlekli sandalyeleri ile basketbol oynayan sporcuları izlemek yaşadığım en ilginç sportif tecrübelerimden biriydi.

Biliyordum böyle bir lig vardı,bedensel engelli sporcular basketbol oynuyorlardı ama hepsi o kadar. Canlı olarak izlemeyen herkes aynı şekilde düşünebilir.

Kora kor bir mücadele, sandalyeden düşenler, sandalyeleri birbirine sıkışanlar, hakeme kızan, 5 faulle oyun dışı kalan oyuncuları izlemek müthişti. Basketbolu basketbol yapan herşey vardı maçta. Hırs, azim, mücadele,şov kısaca gerçek basketbol oynanıyor sahada.

Maç bitiminde tebrik ettim bir kaç sporcuyu, konuşabildik birazcık. Gözleri pırıl pırıl gencecik insanlar... Gerçekten böyle bir mücadeleyi daha önce izlemediğim için de kızdım kendime.

Japonya'da yapılan Dünya Basketbol Şampiyonası'na paralel olarak İstanbul'da 28 Ağustos-6 Eylül arasında U22 Bedensel Engelliler Basketbol Şampiyonası vardı.Ülke gündemimizin hergün sıcak bir haberle meşgul olması ve spor medyamızın da Japonya'ya ve Milli futbol takımımızın seyircisiz oynayacağı Malta maçına odaklanmasından dolayı bu şampiyona sessiz sedasız başladığı gibi bitiverdi. Karşılaşmaları TRT3 canlı verdi. Salon bomboştu. Ama mücadele kalitesi yine belirttiğim gibi yüksekti.

Takımımızı TV'de izlerken bir yandan orada olamadığıma ve bu turnuvayı da zap yaparken tesadüfen öğrendiğime kızmaktan kendimi alamadım.Hep ilgisizlikten dem vururuz da böyle organizasyonları duyurmaktan da aciz kalırız.Pınar Altuğ'un erkeklerini haber yapmak için harcanan emeğin yüzde biri böyle haberlere ayrılsa iş olur biterdi.Belki de böyle bir istatistik yapıp magazin haberlerinin yüzde biri oranında özellikle sosyal sorumluluk haberleri vermeli kanallar.

Belediyeler de zengin 1.Lig takımlarına destek olduğu kadar can-ı gönülden bu sporcuların faaliyetlerine de destek olmalılar.Bedensel engelli 12 dev adamlara da aynı A milli takımımızda olduğu gibi destek olmalıyız.Bütün bedensel engelli sporcularımızı alınlarından öpüyorum.Yanlız değilsiniz...

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..