Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '19

 
Kategori
Eğitim
 

Engellilere İngilizce Kursları

Türkiye beyazay derneği İzmir şubesi olarak engellilere yönelik İngilizce yâda farklı dillerde kurslar vermek istiyoruz. Bu aralar kurslara rağbet azaldı. Acaba biz mi yeterince duyuramıyoruz yâda yerimizi mi bizimi tercih etmiyorlar.

Birçok görmeyen arkadaşımın dil kurslarında zorluklar yaşadığını okudum. Erişilebilir kaynakların olmaması hocaların tahtaya yazıp geçmesi gibi fuarda gezerken İngilizce kursu ister misiniz dediler. Bende makul uyumlulaştırmalar yapılırsa katılabileceğimi söyledim. Bana dönecekler belki de aman bu iş bizi aşar deyip hiç dönmeyecekler. Okunuş yazılış ve anlam arasındaki ilişki iyi kurulamayınca dil eğitimi faydalı olmaz.

Biz okulda kasetlere okuttuk. Kaynaştırma eğitimindeydik. Yani dil eğitimi bizim için kaynatma oldu. Bir işe yaramadı. Acaba hala kaynatılıyor mu yoksa görmeyenler ve diğer engelliler şakır şakır yazışıp konuşuyorlar mı çok umutlu değilim ama kabartma kitapları devlet ücretsiz gönderiyordu. Ama yabancı dil kitapları bir dönem gecikmişti aileler müdahil olsun. Görmeyenler ve diğer engellilerin aileleri takipçi olsun. Eğer yeterince dil eğitiminden faydalanılmıyorsa bizler destek eğitimleri verelim acaba rehabilitasyon merkezleri verdikleri eğitimlere dil eğitimini ’de ekler mi zaten var mı farklı seçenekler üzerinde durmalıyız.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..