Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Erbabından; evlenecek deli- akıllılara yol haritası

Erbabından; evlenecek deli- akıllılara yol haritası
 

"Bende istemez miydim elli yıllık bir aşkı?"


Adam daha dün evlenmiş, "Ne kadar olmuş?" Otuz iki sene, demem o ki birazcık deneyimi var gibi gözüküyor.

Bunun üzerine dünyayı gezmediyse de, Hanya’yı da görmüş, Konya'yı da.

Dört tane kendilerine yararlı evlat yetiştirmiş. Oradan da minicik tecrübesi var gibi gözüküyor. Dinlemekte en azından zarar olmaz derim.

-" Efendi Amca! bu yazıyı evliler okusunlar mı?"

-Hayır!

- Kanımca boşanmışlar okusunlar!

-"Niye ki?"

-En azından "Eveeet...!" ."Adamın yazdığı doğru be! Tüh... Treni kaçırmışız!"

-"Derler mi?"

-Sana, bana demezler de, kapıyı kapatır, içeride kendi başlarına ağlarlar.

-"Efendi Amca! Bunları yazıyorsun da, kimseye bir faydası olur mu?"

-Olur, Olur.... Her zaman deniz feneri arayan akıllı birileri vardır.

Şimdi evleneceklere yol haritası;

-Kork Allah'tan korkmayandan. "Niye ki?" En azından kırmızı ışıkta durur!

-Doğru insan olman yetmez, kendin için de, doğru insanı bulmalısın.

-"Efendi Amca, bu ne demek?"

-Şu demek; beklentileriniz, huyunuz, suyunuz, kültür değerleriniz, özeti; Tencere, kapağı ile kapanmalı!

-Kim ki; anasından sevgi, babasından şefkat görmemişse;

-Bir düşününüz, bir daha düşününüz... Soluklanınız! Bir kez de daha düşününüz!

-Umarım yeteri kadar uyarmısızdır...

-Bundan sonrasının vebali size!

-Güzellik, meslek, para, kariyer, kara kaş, kara göz, 60x90 gibi değerler çok cazip şeyler olmakla birlikte; bunlar yemek yapamaz, çocuk doğuramaz, hamur yoğuramaz, sorumluluk taşıyamaz, ev kuramaz, hele hele yuvayı hiç kuramaz, kazak dahi öremez;

- "Efendi Amca! Hiç mi öremez?" Olmaz mı? Maazallah! Mesela, başınıza çorap örebilir!

-Mum ışığı altında, kırmızı şarap eşliğinde iyi hazırlanmış masada evlilik teklifi oldum olası bana soğuk gelir. Size mi? Elbette keyfiniz bilir…

-Bana sormazlarda, sorsalardı; ailesini de bilmek lazım, halasını dayısını da görmek lazım derdim.

-“Efendi Amca! Siz manyak mısınız? Aaa... Adamın derdi ne bak ya… Bana ne dayısından, , dedesinden… Dedesi ile mi evleneceğim?

-Abiler, Ablalar... Ne olur bana kızmayınız! Benim babam yok!

-Son söz; evlenirken aile büyüklerinizin görüşünü alırsanız sanki iyi olabilir gibi... Amma;

-Yine de siz bilirsiniz. Kararınızı kendiniz verirseniz çevrenize şöyle faydası olur; mesela, ileride kimseyi suçlayamazsınız.

-Son söz; demedi demeyiniz;

-Evlilik kuyusuna inmek düğünle, dernekle olur da.. Çıkmak, Allah korusun mahkemelerde oluyor....

Resim:www.gelinlik.biz.'den alıntıdır.

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..